Se asi chlapec zapotil než tyhle blbosti vymyslel.
MSDN - no nevím, sice je občas musím hledat informace na několika místech, ale zase se třeba u takovýho qt (které moc rád používám) nemusím hrabat v tunách balastu schovaných pod dvaceti podsekcemi s moc logickými názvy.
standardní grafické rozhraní - Co je nestandardního na KDE, Gnome? Tyhle dva se tlačej a uživatel si může vybrat nebo jen dát na radu kamaráda. Pokud si koupí takový SuSE tak k tomu dostane KDE a nemusí nic dalšího řešit. Co se týče ostatních tak pokud získá více zkušeností třeba se rozhodně
standardní formát souborů - ODF je co? Dieslová lokomotiva?
marketing a podpora OEM.- Linux nepotřebuje OEM proboha, k čemu bude osekaná verze zadarmo, když je plná taky zadarmo?
Nemůžu si pomoct, ale těch 5 věcí vymyslel idiot :)
Vlákno názorů ke zprávičce Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu
Creckx (neregistrovaný)
24. 7. 2006 14:01
Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
M jako Molitan (neregistrovaný)
24. 7. 2006 14:05
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
OEM neni osekana verze.
>> Co je nestandardního na KDE, Gnome?
Treba to, ze v "ano/ne" dialozich se nekdy objevi "ano" nalevo a nekdy "ano" na pravo. To je duvod, proc odmitnout jakekoliv GUI jako nepouzitelne.
>> Co je nestandardního na KDE, Gnome?
Treba to, ze v "ano/ne" dialozich se nekdy objevi "ano" nalevo a nekdy "ano" na pravo. To je duvod, proc odmitnout jakekoliv GUI jako nepouzitelne.
Keny (neregistrovaný)
24. 7. 2006 14:16
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Ty máš asi místo mozku montážní pěnu, co? Nějaká pravidla jestli má být ano vlevo nebo vpravo neexistují, a to ani u MS Windows - i když u nich bych za to ruku do ohně nedal... Je to věc vývojáře jak dialog napíše a kam co umístí.
M jako Molitan (neregistrovaný)
24. 7. 2006 14:42
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
>> Nějaká pravidla jestli má být ano vlevo nebo vpravo neexistují,
Ne, ale musi to byt jednotne, jinak je prace s tim GUI asi tak pohodlna, jako rozmotavani klubka ostnateho dratu.
>> a to ani u MS Windows
To jen v pripade, ze ta aplikace neni udelana pomoci standardniho grafickeho API. Coz jsou vetsinou portovane OSS aplikace.
>> Je to věc vývojáře jak dialog napíše a kam co umístí.
No prave o tomhle by zadny programator nikdy nemel mit pravo rozhodovat. Mozna ted u nejake utilitky jo.
Ne, ale musi to byt jednotne, jinak je prace s tim GUI asi tak pohodlna, jako rozmotavani klubka ostnateho dratu.
>> a to ani u MS Windows
To jen v pripade, ze ta aplikace neni udelana pomoci standardniho grafickeho API. Coz jsou vetsinou portovane OSS aplikace.
>> Je to věc vývojáře jak dialog napíše a kam co umístí.
No prave o tomhle by zadny programator nikdy nemel mit pravo rozhodovat. Mozna ted u nejake utilitky jo.
disorder (neregistrovaný)
24. 7. 2006 16:20
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
wtf? a kto to akoze rozhodne za programatora?
Petr (neregistrovaný)
24. 7. 2006 19:26
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Standard grafickeho prostredni (nekdy se tomu taky rika guidelines).
Predpokladam, ze v opravdove svobode si ridic muze vybrat, jestli se jezdi vlevo nebo vpravo - proc by to za nej mel nekdo rozhodovat.
Predpokladam, ze v opravdove svobode si ridic muze vybrat, jestli se jezdi vlevo nebo vpravo - proc by to za nej mel nekdo rozhodovat.
disorder (neregistrovaný)
24. 7. 2006 20:15
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
ale tu nejde o zivoty :)
M jako Molitan (neregistrovaný)
24. 7. 2006 22:51
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Vsak jsem myslim taky napsal, ze u nejakych 200 kB utilitek je mi to sumak, ale u projektu dulezitosti jako OO.org to uz problem je.
Franta (neregistrovaný)
2. 1. 2007 17:22
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Je přece jendno, jestli je to kancelářský balík nebo nějaký prográmek. Jestli bude "ano" vpravo nebo vlevo není nějaká ideologická záležitost, je to vlastně úplně jedno, ale je důležité, aby to bylo VŠUDE STEJNĚ.
Je to jako F2 = přejměnování souboru, F5 = kopírování, F6 = přesun... a je jedno jestli tyhle konvence vznikly ve světě DOSu/Windows/Unixu... je fajn, když člověk může používat programy aniž by se učil zbytečně nové věci* a když program dělá to, co uživatel očekává.
*) inteligentní člověk pak může trávit čas užitečnějšími věcmi, než je učení se pro každý program jiných klávesových zkratek.
Je to jako F2 = přejměnování souboru, F5 = kopírování, F6 = přesun... a je jedno jestli tyhle konvence vznikly ve světě DOSu/Windows/Unixu... je fajn, když člověk může používat programy aniž by se učil zbytečně nové věci* a když program dělá to, co uživatel očekává.
*) inteligentní člověk pak může trávit čas užitečnějšími věcmi, než je učení se pro každý program jiných klávesových zkratek.
petrxh (neregistrovaný)
25. 7. 2006 11:58
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Ono nejde ani tak o umisteni tlacitek ano, ne, ale o standardne volene otazky, ktere zachovaji smysl odpovedi i po prekladu. Napr. "chcete pocitac zrestartovat?" a "nechcete pocitac zrestartovat?". Odpoved na 1. otazku je jasna, u odpovedi na 2. mohu snadno zvolit to co nechci - ne nechci - nesouhlasim s restartem, ano nechci - souhlasim s vetou. (Na pripadne reakce, ze v cestine je to presne definovane snad jen, ze treba japonstina to ma obracene - 2. pripad)
rezna (neregistrovaný)
24. 7. 2006 19:49
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
na Windows jsou zavazne guidelines - k nalezeni mimojine v MSDN. navic dialog boxy s dotazy se vytvari pomoci standardnich prepinacu YesNo | YesNoCancel | ... - takze jsou vzdy stejne - at pouzijete ktere chcete API, a kterou chcete verzi Windows
24. 7. 2006 14:44
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Vidite to presne jako moje 53-leta matka...
Jak nema nekterej button presne na miste, kde "vzdycky" byl (klidne prehozeny Ano/Ne), tak si mysli, ze ma porouchanej kompl... :(
Jak nema nekterej button presne na miste, kde "vzdycky" byl (klidne prehozeny Ano/Ne), tak si mysli, ze ma porouchanej kompl... :(
24. 7. 2006 14:54
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Ale ono opravdu zdrzuje, pokud je "ANO" vzdy jinde. Mozna je to posetilost, ale rozhodne ne zbytecnost.
petr_ (neregistrovaný)
24. 7. 2006 15:06
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Můžeš uvést nějakej příklad aklikací, kde to není jednotné? Nějak jsem si toho v linuxu nevšimnul =-O
sulo (neregistrovaný)
24. 7. 2006 15:54
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
no ja by som povedal ze Windowsaci si navykli na odklikavanie okien bez toho aby si precitali obsah tak potrebuju mat to tracidlo yes, ano, ok vzdy na jednom mieste aby sa trafili uz intuitivne. Takze pri hlaskach (berte s humorom ) Virus found on your system. Is it OK? Yes/No. intuitivne kliknu na ano. Alebo "Spustit aj nebezpecne skripty? Ano/nie" kliknu urcite na ano. Ja som si to totiz vsimol doma kde kazdy proste co mu vypise tak iba odklikne ano. Ja osobne som verny linuxovej konzole od kedy pracujem.
Sia mafia.
Sia mafia.
24. 7. 2006 16:07
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Tak se mi zda, ze si proste chces vyrvat ten svuj nazor, ze poradek je zbytecnost a my jsme idioti, protoze nemame tlacitko na spravne strane.
Priklad, kde to zdrzuje.
Kopiruju v Krusaderu soubor pretazenim. Objevi se hlaska na prepis jiz existujiciho souboru. A kdyz uz mam v ruce mys, automaticky najizim na ano, kde ho ocekavam.
Neni-li tam, musim akci opakova.
Nejsem uplne klikaci clovek, radpouzivam klavesnici, ale nekdy je proste lepsi pracovat mysitkem.
Spis me vadi ruzne nazvy dialogu pro potvrzeni. Viz. budiz, ok, close. A hledani jejich zkratky. Viz Synaptic.
To je muj nazor na vec, nikomu ji nevnucuju....
Priklad, kde to zdrzuje.
Kopiruju v Krusaderu soubor pretazenim. Objevi se hlaska na prepis jiz existujiciho souboru. A kdyz uz mam v ruce mys, automaticky najizim na ano, kde ho ocekavam.
Neni-li tam, musim akci opakova.
Nejsem uplne klikaci clovek, radpouzivam klavesnici, ale nekdy je proste lepsi pracovat mysitkem.
Spis me vadi ruzne nazvy dialogu pro potvrzeni. Viz. budiz, ok, close. A hledani jejich zkratky. Viz Synaptic.
To je muj nazor na vec, nikomu ji nevnucuju....
M jako Molitan (neregistrovaný)
24. 7. 2006 19:31
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Nechci cist jen ty napisy na tlacitkach. "Ano/ne" jsou dve slova, coz mi usetri skoro pul sekundy. Mimoto bezne dialogy ma znat uzivatel uz podle toho jak vypadaji delky zalomenych radku v tom dialogu - aniz by je musel cist.
abyssal (neregistrovaný)
24. 7. 2006 20:19
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
To ovsem znamena, ze potom si aj pamata, kde je Ano/Nie.
M jako Molitan (neregistrovaný)
24. 7. 2006 22:50
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
No jasne. Na windows ano. Ale kdyz budete uzivateli v kazde druhe aplikaci ano/ne prohazovat a menit storno na zrusit, tak si nic nezapamtuje => nizka efektivita.
bpbp (neregistrovaný)
24. 7. 2006 15:25
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Vsak ma taky vase mama pravdu!
Videl jste nekdy nejaky pristroj, kteremu by se mezi sebou prohazovali tlacitka?
Predstavte si treba mikrovlnku - chcete zmacknout stop a ejhle je tam to casovaci kolecko ... taky by jste se zdesil :0) ... a to vubec nemluvim o uzivatelske pouzitelnosti
Videl jste nekdy nejaky pristroj, kteremu by se mezi sebou prohazovali tlacitka?
Predstavte si treba mikrovlnku - chcete zmacknout stop a ejhle je tam to casovaci kolecko ... taky by jste se zdesil :0) ... a to vubec nemluvim o uzivatelske pouzitelnosti
disorder (neregistrovaný)
24. 7. 2006 16:23
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
ako vtip dobre.
taketo nazory brzdia pokrok, pretoze je zrazu nieco inak...
taketo nazory brzdia pokrok, pretoze je zrazu nieco inak...
Petr (neregistrovaný)
24. 7. 2006 19:28
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
Maloktery programator dokaze udelat slusne GUI. A maloktera firma ma dost penez na nejake usability studie.
Ale jsou veci, ktere jsou s jistymi typy programatoru nekompatibilni - napriklad jednotny vzhled veci.
Ale jsou veci, ktere jsou s jistymi typy programatoru nekompatibilni - napriklad jednotny vzhled veci.
Grubber (neregistrovaný)
25. 7. 2006 11:37
Re: Pět věcí, které by se měl Linux učit od Microsoftu.
My co pouzivame klavesnici (protoze je to rychlejsi nez mys) se nemusime obtezovat jezdenim kurzorem po obrazovce a hledanim nejakeho tlacitka, proste zmackneme Y nebo N ;)

