Hlavní navigace

Polovina uživatelů v USA už vyměnila nebezpečný Galaxy Note 7

23. 9. 2016

Sdílet

Samsung zveřejnil krátké oznámení, ve kterém uvádí, že polovina problematických telefonů Galaxy Note 7 prodaných v USA už byla vyměněna. Ještě lepší zprávou pro Samsung je, že přes 90 % uživatelů se rozhodlo zůstat u stejného modelu. Znamená to, že telefonu stále věří a předpokládají, že problém s baterií byl vyřešen.

Krátce po uvedení nového Note 7 se objevily desítky uživatelů hlásící náhlé vznícení baterie. Samsung velmi rychle problém s výrobou přiznal a slíbil všech 2,5 milionu již prodaných telefonů vyměnit za opravené kusy. Dočasně dodal uživatelům softwarovou záplatu, která omezila maximální kapacitu baterie na 60 %.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 9. 2016 10:17

    ... (neregistrovaný)

    Zaplata, ktera z telefonu co mi muze vybuchnout u obliceje kdyz volam, zajistila, ze muzu telefon pouzivat 1/3 dne. Vyborne. Dodaci lhuta pro cernou variantu konec mesice. Vyborne. Ocekaval bych, ze nakluse Samsung, omluvi se, da slevu, da nahradni telefon, pretahne data, pak nakluse znovu s novym Notem a znovu pretahne data a omluvi se znovu. Telefon 24k, 256Gb karta 4,5k. Nevim, jsem asi moc narocny, ze chci za svoje penize nejakou kvalitu.

  • 23. 9. 2016 10:39

    Karel (neregistrovaný)

    Ale přesně tohle Samsung pro své zákazníky dělá. V ČR to tak možná nevypadá, ale to je o mentalitě českých prodavačů a pak také tím, že u nás 98% lidí ten telefon nemá od Samsungu, ale od telekomunikačního operátora nebo z nějakého eshopu. A tam už to není o ochotě Samsungu, ale o legislativě. Tam to bez součinnosti toho, kdo vám to prodal, nejde. A to někdy dost drhne.

    Pokud jste ale ten telefon opravdu koupil od Samsungu (v ČR prodejny mají), tak se k vám budou chovat tak, jak jste popsal. Ozkoušeno kolegou z práce.

  • 23. 9. 2016 13:21

    j (neregistrovaný)

    Kdybys nezvanil ... prodejce ma odpovednost ze zakona, ale to vubec neznamena, ze nemuze neco resit aktivne vyrobce nebo kdokoli dalsi.

    V 90% pripadu te stejne prodejce sl ibovolnou reklamaci odkaze na nejaky servisni stredisko. V tomto pripade samo zakaznik muze misto novyho telefonu obratem taky odstoupit od smlouvy - a pak je na prodejci, aby mu vratil $$$.

  • 23. 9. 2016 15:53

    Karel (neregistrovaný)

    Prodejce ti může odmítnout reklamaci kusu, který jsi u něj nekoupil. Podle zákona zodpovídá jen za to, co ti on sám prodal. Pokud jsi si ten koupený kus někde vyměnil s někým jiným (byť by to byl výrobce), tak se ti na to záruka nevztahuje. Proto chcete vždy všechny výměny dělat přes prodejce. Bez prodejce můžete většinu věcí řešit přímo s výrobcem nebo autorizovaným servisním střediskem také, ale ne výměnu. Jinak jste odkázán jen na dobrou vůli prodejce.

    A tam narazíte na to, že ačkoliv o problému všichni ví a výrobce sám nabádá k výměně, tak nejeden prodejce vám bude tvrdit, že všechno je cajk, případně vám to vezme na záruční opravu a nový kus vám dodá za měsíc. Samozřejmě, že když začnete dělat rámus, tak to jde vyměnit prakticky na počkání.

    Trochu jiná situace by byla, kdyby o nebezpečnosti toho mobilu rozhodla nějaká instituce (ČOI, Ministerstvo zdravotnictví apod.) Jenže to, pokud vím, se nestalo, takže se nejedná o nebezpečný výrobek z pohledu legislativy. Pokud by byl, tak vám to musí prodejce sám ihned vyměnit nebo vrátit peníze. Bez toho je to ale jen o jeho dobré vůli.

  • 23. 9. 2016 16:47

    j (neregistrovaný)

    Kdybys nezvanil hovadiny zejo ... vymena provedena autorizovanym servisem je exatne totez, jako vymena provedena prodejcem. Precti si laskave OZ.

    Prekvapko vime ... kdyz si zajedes oservisovat auto do Honkongu a tam ho bude servisovat autorizovanej servis ... tak se na to zaruka vztahuje uplne stejne, jako kdyz ho bude servisovat ten, kdo ti to auto prodal. A oni ti pritom (opet prekvapko) pomerne bezne cast toho auta ... vymenej. A vis kdo deklaruje ze jde o autorizovany servis? Velky prekvapko ... automobilka.

    Stejne jako zcela bezne autorizaky vymenujou bud casti nebo cely telefony. Ono se totiz toho na tom telefonu ani moc opravit neda ... takze neprekvapive dostanes novej display se zcela jinym SN nebo movej MB ... nebo komplet novej pristroj. Znam lidi, ktery takhle v zaruce vymenili telefon i 5x (coz nechapu, protoze meli davno chtit zpet prachy, ale to je jejich hra).

    O nebezpecny vyrobek z pohledu legislativy se jedna zcela objektivne, a je uplne jedno, jestli na to existuje nejaky rozhodnuti. Urednici by jednali pochopitelne v pripade, ze by vyrobce/dodava­tel/dovozce odmitali problem resit. A pak by nejen zakazali dalsi prodej, ale velmi pravdepodobne rozdavali i pekne flastriky. Opet neprekvapive - automobilky taky svolavaji auta na opravy, a to presto, ze nemaji zadny uredni rozhodnuti o tom, ze nefungujici brzdy sou spatne. Divny co?

    Jedinej pripad kdy exaktne budes muset resit prodejce je prave vraceni penez.

    Mimochodem, ten telefon neodpovida deklarovanym parametrum, coz je rozpor s kupni smlouvou, takze o zadny dobrovolnosti nemuze byt vubec rec.

  • 23. 9. 2016 23:52

    Vindis

    Podle zákona nově platí i pravidlo, že můžeš reklamovat zboží v jiné prodejně téže firmy než jsi zboží kupoval. To znamená, že pokud firma má prodejny v několika městech, tak je jedno, ve které prodejně zboží reklamuješ. Toto platí i pro spřátelené firmy, které jsou součásti skupiny (EC Group, EURONICS apod).

  • 26. 9. 2016 16:42

    Vindis

    Popravdě nevím. Jen jsem to četl, jak vyšel nový občanský zákoník. Ale popravdě bych se tomu nedivil, kdyby to tehdy neplatilo. Ony ty firmy ze skupiny, třeba z Euronicsu jsou samostatné podnikatelské subjekty, takže by jistě protestovaly, kdyby k nim přišel někdo, kdo to kupoval jinde než u nich.

  • 26. 9. 2016 18:30

    j (neregistrovaný)

    2Vindis: To tam bylo odjakziva, reklamujes v geograficky nejblizsi pobocce + pokud te prodejce odkaze na servis, tak muze, ale pouze v pripade, ze neni dal.

    Pokud mluvis o frencize ... tak tam je to ponekud slozitejsi, protoze samozrejme muze byt soucasti smlouvy to, ze reklamuji zbozi koupeny kdekoli, a nejak si to pak interne vyporadaj, ale z pohledu zakona je to jina firma. To mas stejny jako trebas Shell, vetsina tech pump je pouze prave frenciza.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor zprávičky

Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.