Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Problémy vývojářů Gentoo

Gentoo nemá jednoduché období a podle některých hlasů se dokonce projekt dostal na nejnižší úroveň za sedm let existence. Nejnovější potíže odhalil poslední zpravodaj Gentoo Weekly News. Píše se v něm:

Následující vývojáři vstoupili do projektu: Daniel Robbins; následující vývojáři opustili projekt: Daniel Robbins. Ano, je to ten samý Daniel Robbins, který v roce 2000 Gentoo založil a v roce 2004 odešel kvůli osobním problémům. Před čtrnácti dny se opět stal oficiálním členem Gentoo týmu, ale o několik dní později jej zase opustil. A důvod? Drsné osobní útoky některých vývojářů Gentoo.

Dále čtěte…         

Předchozí zprávička Následující zprávička        
John Blbec
13. 3. 2007 14:29 Nový

realita

celé vlákno
a to je oficialni vyjadreni daniela robinse nebo jde o domnenku autora zpravicky?
Honza
Honza (neregistrovaný)
13. 3. 2007 14:46 Nový

Re: realita

celé vlákno
Projdi si vlákno. Jeden post, u kterého můžeš začít:
http://archives.gentoo.org/gentoo-dev/msg_143164.xml
Martin Štrobl
13. 3. 2007 14:51 Nový

Re: realita

celé vlákno
Tento nazor se objevil v komentari na distrowatch.com. Jinak o svych zazitcich pri prochazeni vstupnimi procedurami pro nove vyvojare Gentoo psal Daniel Robbins take trochu na svem blogu.
Martin Štrobl
14. 3. 2007 8:35 Nový

Re: realita - update

celé vlákno
V reakci na rozruch a znepokojení v souvislosti se vzájemnými osobními útoky mezi vývojáři i uživateli vytvořil Gentoo Council návrh pravidel chování (Code of Conduct), které by v budoucnu mělo být vyžadováno od vývojářů i uživatelů. O návrhu se v současné době diskutuje na Gentoo-dev mailing listu.
z80pin6
z80pin6 (neregistrovaný)
13. 3. 2007 14:56 Nový

Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
ale i to Gentoo samotne. Kdyz jsem mel Gentoo a dal jsem emerge --deep --newuse --update world, typicky se to rozpadlo a muselo se to manualne opravovat, aby to popobehlo zase o kousek dal.

Jaky pan, takovy kram.
RIPper
RIPper (neregistrovaný)
13. 3. 2007 14:59 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
minuly tyzden som chcel updatnut dosbox, a kedze som uz daavno neupdatoval, tak to spustilo retaz updatovania inych packagov. zostrucnim to, vysledkom bol rozbity python a teda aj portage....uz ma to nasralo, a po 3.5 rokoch pouzivania gentoo som si nahodil ubuntu.
miso
miso (neregistrovaný)
13. 3. 2007 17:35 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
>> Jaky pan, takovy kram.

Odvazna sebakritika ;-)
Toegdip
Toegdip (neregistrovaný)
13. 3. 2007 18:38 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
Někteří páni jak vidno nezvládnou napsat ani tři příkazy...to ten krám pak musí vypadat...
emerge -uDN world
revdep-rebuild (manuální oprava?)
etc-update
... a vše je jak má být (skoro vždy;o) ...
jacobs
jacobs (neregistrovaný)
13. 3. 2007 19:11 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
Muhahaaaa, byly casy kdy jsem revdep-rebuild pouzival tak 3x do roka.
Za posledniho pul roku jsem se ho naucil pouzivat po kazdem dulezitejsim emergi a presto se mi to uz nekolikrat za posledniho pul roku rozpadlo.
Btw doporucuju ten posledni prikaz nahradit dispatch-conf.
rob
rob (neregistrovaný)
13. 3. 2007 19:31 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
Gentoo jde podle mne pomalu ale jiste do kytek. Na podzim jsem od nej uplne utekl. Nestabilni portage me stval natolik, ze jsem se rozhodl pro velky switch. Na notasu ted jedu macosx, casem se mozna vratim k ubuntu az bude dopilovane alespon jako osx.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 3. 2007 22:09 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
to sou dobry kecy :-D . Tak pouzivej stabilni verze.
Jo, az bude !buntu na urovni OSX, tak mi rekni :-D
m
m (neregistrovaný)
20. 3. 2007 10:27 Nový

Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,

celé vlákno
to mas ten osx na apple nb alebo na niecom inom ?
Ladislav Hagara
13. 3. 2007 16:19 Nový

Gentoo -> Source Mage

celé vlákno
Že by správný čas na Source Mage GNU/Linux? :-)
Problémy jsou ale všude. :-(
Martin K
13. 3. 2007 20:04 Nový

Re: Gentoo -> Source Mage

celé vlákno
L. Hagara - toto jmeno je videt pri "sorcery system-update" docela casto :)
SMGL pouzivam uz skoro 3 roky a zatim spokojenost.
Láďa
Láďa (neregistrovaný)
13. 3. 2007 19:48 Nový

Nic nového

celé vlákno
Jeden z bugů (http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=163795) je příkladem, proč před nedávnem odešel jiný skvělý vývojář.
Láďa
Láďa (neregistrovaný)
13. 3. 2007 20:16 Nový

Re: Nic nového

celé vlákno
Ještě abych to upřesnil, Daniel Robbins v tom nebyl zrovna nevinně, stačí si přečíst celé vlákno. Důvod proč odešel předtím Diego Pettenò byl ale úplně jiný, útoky vývojáře z MIPS týmu, který navíc jenom čekal na dokončení svého odchodu. Bohužel "relationships" tým, který má těmhle problémům předcházet prakticky nefunguje, takže tam asociální vývojáři zůstávají a otravují život ostatním.
human Yeoman male lawful
human Yeoman male lawful (neregistrovaný)
14. 3. 2007 9:11 Nový

pri pouzivani vyvojarskych verzi ...

celé vlákno
... jakekoliv distribuce kterehokoliv operacniho systemu se musite pripravit na cokoliv ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
14. 3. 2007 12:24 Nový

Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim

celé vlákno
po hodne letech pouzivani Gentoo (asi neco pres 5 let myslim) ted zvazuju, ze bych presel na jine distro, ale porad si rikam, ze se neco pohne k lepsimu. No mam Gentoo opravdu rad a proto jim dam jeste nejaky cas, aby se dali dohromady. Jestli se ale neco nestane v dalsim tak pul roce prejdu jinam a bude me to hodne lito ;(.
NaiL
NaiL (neregistrovaný)
14. 3. 2007 18:02 Nový

Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim

celé vlákno
a co Vam ako vadi na tom gentoo? :o) ako priznavam ze dost krat som zazil ze sa nieco *nejako* doku*R*vilo ... ale po nejakom case som sa naucil pouzivat google a podobne veci a po par minutach nadavania... som nakoniec ostal ja ten debil co nieco posral.... :o) takze napiste mi plz co to v gentoo ide dole vodou? ....
hejhula
hejhula (neregistrovaný)
18. 3. 2007 17:11 Nový

Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim

celé vlákno
Já sice nejsem člověk, na kterého jste odpovídal, ale jestliže nevidíte okolo Gentoo žádný problém, tak bych doporučil vaše názory zeširoka ignorovat -- machrovat že, všechno znám a že všechno rozchodím 'protože nejsem debil', to umí každý druhý debil.
Navi
Navi (neregistrovaný)
21. 3. 2007 0:40 Nový

Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim

celé vlákno
pokud gentoo nasazuji firemne, kde mi kompilace resi vsechny PC v klusteru a system musi behat stabilne, pak opravdu vadi nutnost vse rucne opravovat - a je uplne jedno, ze instalaci predtim ozkousite na jedne testovaci stanici...
hmm
hmm (neregistrovaný)
21. 3. 2007 19:28 Nový

Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim

celé vlákno
Ja jsem ten na ktereho jste reagoval.
Za prve bych se rad ohradil proti pouzivani sprostych slov. Jesli Vasim cilem bylo vyvolat moji nejakou impulzivni reakci, tak jste se hluboce spletl. Takovy jako vy jsou prave pricinou upadku gentoo. Osobni urazky misto vecneho pristupu a reseni problemu.

Vidim, ze jste necel muj clanek asi moc peclive. Psal jsem ze pouzivam gentoo cca 5 let. Dovolim si ric, ze vim o vetsine vyhod/nevyhod. Pisi si vlastni ebuildy, pouzivam overlay atd. atd. To ale neznamena, ze kdyz jsou v portage stale vetsi inkonzistence je vse v poradku. Takze proc je gentoo pod vodou? Protoze vyvojari misto, aby neco vyvijeli, zlepsovali a posouvali gentoo dale a vyse brodi se v bahne osobniho osocovani.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

realita
John Blbec 13. 3. 2007 14:29
├ 
Re: realita
Honza 13. 3. 2007 14:46
└ 
Re: realita
Martin Štrobl 13. 3. 2007 14:51
 
└ 
Re: realita - update
Martin Štrobl 14. 3. 2007 08:35
Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
z80pin6 13. 3. 2007 14:56
├ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
RIPper 13. 3. 2007 14:59
├ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
miso 13. 3. 2007 17:35
└ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
Toegdip 13. 3. 2007 18:38
 
└ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
jacobs 13. 3. 2007 19:11
 
 
└ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
rob 13. 3. 2007 19:31
 
 
 
├ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
anonymní uživatel 13. 3. 2007 22:09
 
 
 
└ 
Re: Problemy nemaji jen Gentoo vyvojari,
m 20. 3. 2007 10:27
Gentoo -> Source Mage
Ladislav Hagara 13. 3. 2007 16:19
└ 
Re: Gentoo -> Source Mage
Martin K 13. 3. 2007 20:04
Nic nového
Láďa 13. 3. 2007 19:48
└ 
Re: Nic nového
Láďa 13. 3. 2007 20:16
pri pouzivani vyvojarskych verzi ...
human Yeoman male lawful 14. 3. 2007 09:11
Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim
anonymní uživatel 14. 3. 2007 12:24
└ 
Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim
NaiL 14. 3. 2007 18:02
 
├ 
Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim
hejhula 18. 3. 2007 17:11
 
├ 
Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim
Navi 21. 3. 2007 00:40
 
└ 
Re: Gentoo jde dost ke dnu to souhlasim
hmm 21. 3. 2007 19:28