Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Snow Leopard láme rekordy

Po prvních dvou týdnech prodeje dosahuje Snow Leopard rekordních prodejů. Předstihl své dva předchůdce a nastavuje nové standardy pro tvůrce Mac. Tržby jsou dvojnásobné než u jeho předchůdce a prodej téměř čtyřnásobný.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Peter
Peter (neregistrovaný) ---.213-160-175.telecom.sk
18. 9. 2009 18:10 Nový

Preco asi?

celé vlákno

Za tu cenu ktoru nasadil Apple za SL som si ho kupil aj ja a uplne s potesenim. A samo ze mam Mac, ktory manik by to cpal do pc…

JardaP . aura:24
18. 9. 2009 18:39 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Tedy, cim se dnes Mac lisi od PC, krome designu a snad nejakch kokotin, ktere maji slouzit akorat tomu, abyste toho SL cpal do Macu a ne do PC?

Zopper
Zopper (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
18. 9. 2009 18:44 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Tím, že SL je primárně optimalizován na míru Macům. Na jiném HW samozřejmě pojede, ale nebude tam už takové vyladění na míru HW.

Uff
Uff (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
18. 9. 2009 18:47 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Uplně jinou filozofií… Ale to češi nechápou…

Vít Šesták aura:77
18. 9. 2009 18:55 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Jiná filozofie? Čeho? UI? To je ale otázka OS, to bychom se bavili o Windows, Linuxu (případně jeho distribucích něco grafických prostředích) a Mac OS, ne o PC a Mac!

JardaP . aura:24
18. 9. 2009 19:29 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Mluvim o HW, ne o filosofii.

Jan  Sedlák aura:26
18. 9. 2009 20:40 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Ehm, HW co je v mackách se dá koupit po dílech, já sám si můžu sestavit PC ze stejných komponent jako je nejnovější macek. A to se nemusím dívat do ceníků aby mi bylo jasny, že za levnějic. Jinak, z hlediska komplexnosti se macky nemůžou rovnam třeba s IBM, to je naprosto jiná třída. A OS X? To je normální Unix, graficky rozhraní jede na xorg, dokonce jsem slyšel že GUI je udělany na knihovně qt (stejně jako KDE) takže je jasny, že je docela kvalitní, nicméně že bych za něj musel platit… To si radši natáhnu FreeBSD, od OS X se moc neliší (dokonce, OS X z FreeBSD vychází).

JardaP . aura:24
18. 9. 2009 20:52 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Pokud me pamet neklame, na xorg nejede, ale da se tam doinstalovat. Nebo ted do Macu davaji vedle rozhrani Aqua nebo jak se to, i xorg?

Ganimoth
Ganimoth (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
18. 9. 2009 21:12 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

X-server tam dodavaji uz docela dlouho (driv Xfree86, od nedavna x.org) tusim pro snadnejsi portovani programu z jinych unixovych systemu atd

JardaP . aura:24
18. 9. 2009 23:10 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Jo, jenze ten X-server by tam take tedy nemusel byt. Nativni aplikace jedou na Vodu a X tam pridali az pozdeji, prave kvuli prenosu programu, aby si to tam lidi nemuseli dobastlovat sami.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
21. 9. 2009 0:54 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Akorát ty X11 aplikace vypadají jako pěst na oko, protože okna nezapadají do rozhraní Aqua, mají menu v okně místo navrch obrazovky, mají jiné barvy a dekorace, používají jiné „sdílené“ dialogy, používají jiný formát cesty k souborům atd.

JardaP . aura:24
21. 9. 2009 10:32 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

A co ma jako byt? Povazuji za dulezitejsi, ze mohu aplikaci provozovat, prestoze nevypada prilis nativne, nez abych ji provozovat nemohl, zato mohl cekat, jestli ji nekdo nepredela na Vodu, aby vypadala nativne. Ve Widlich mate take radu aplikaci, ktere nativnim vzhledem zrovna nevynikaji, prestoze byly napsany pro Widle. Treba Yahoo Messenger nebo vselijake media playery s neuveritelne dementnimi GUI, ktere vypadaji, jako by je prejel tank.

Ganimoth
Ganimoth (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
21. 9. 2009 16:47 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

V tom s vami nemuzu nesouhlasit (viz hruza s OO.o), nicmene lepsi NEJAKA funkcni, byt do systemu nezapadajici aplikace, nez zadna aplikace :)

Lojza
Lojza (neregistrovaný) 85.239.254.---
18. 9. 2009 22:08 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Nedá. Minimálně motherboard s featurami od Apple prostě nekoupíte.

Jinak o Mac OS X nevíte ale VŮBEC nic. JEdiné, co máte pravdu je to, že Leopard byl certifikovaný „normální“ UNIX '03.
Jinak co věta to perla.
Grafické rozhraní nejede na X.org, ale mají vlastní systém zvaný Quarz.
X.org je tam možné spustit paralelně. Qt bylo portováno na Mac Trolltechem tak, že běží nativně, tj. volá Cocoa knihovny.
OS X nevychází z FreeBSD. Apple vytvořil BSD-compatible wrapper okolo mach-O jádra kvůli snadnosti portace utilit.

Jan  Sedlák aura:26
18. 9. 2009 22:25 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

O Qt jsem psal že jsi nejsem jist, děkuji za podání přesných informací. Firma Apple přepsala kódy FreeBSD a NetBSD a vytvořila tím vlastní Unix* like systém. Na každé Unix mapě (http://upload.wikimedia.org/…y-simple.png) zjistíte, že Mac OS vychází GUI NeXTStepu (který firma Apple těsně před tím koupila) (pro puristy, GUI Mac OS vychází ze Smalltalku) a jádro je spojené FreeBSD a NetBSD a to jednoduše proto, že licence BSD dovoluje vzít zdrojové kódy, použít je a výsledek uzavřít a prodávat komerčně. OS X je postavené na jádře, jehož starší verze je vždy otevřená pod názvem Darwin (toto považuji od fy Apple za jediný opravdu galatní krok, škoda že s tím nedokázala komunita udělat víc), nicméně OS X plně splňuje posix a prosím za prominutí ale předpokládám, že kde je posix tam je Unix* (i když záleží na verzi). Quarz je přímým forkem XFree86, Xorg je totéž a hlasem (samozvaných, jiní bohužel kvůli uzavřené licenci nejsou) odborníků je rozdíl téměř jenom v licenci. Za desinformaci ohledně Qt se omlouvám, portace v dnešní době Qt4 už není problém (proto už běží Qt také na Windows). Co vím, je vlastníkem Trolltechu (a tedy i Qt) v dnešní době Nokia. Doufám že se tím pro Qt nic moc nezmění, mám své KDE rád.

Jan  Sedlák aura:26
18. 9. 2009 22:32 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Chtěl bych dodat, že rozlišování na Mac a PC mělo smysl do doby, dokud Mac používali PowerPC. Teď, když jsou Macy IBM kompatibilní mi sveřepé rozlišování Mac/PC příjde jako lhaní si do kapy. Ano, možná jsou Macy krásně vyladěné, dobře poskládané, s perfektním designem, ale, bohužel, je to stále PC. PC znamená „osobní počítač“ a i „osobní“ i „počítač“ Mac je. Nechápu, když už se i jiná architektura procesoru (SPARC apod.) označuje jako PC, proč by Macy měli být něco jiného? Nesnažím se Macy shazovat, jenom se zaujetím pozoruji snahu „vyčlenit se, být nekým jiným, patřit k těm lepším“ u spousty lidí používající Mac téměř bez argumentů („Prostě jsou vyladěnější, to vy češi nemůžete pochopit“ neberu jako argument), když v našich podmínkách (opakuji, v našich) jsou Macy předražené (dovoluji si říct i tak hanebnou myšlenku) i když za tu cenu dle mého osobního (!) názoru nestojí.

Hynek Vychodil aura:66
19. 9. 2009 16:14 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Nestojí? Musí! Teda alespoň podle jejich reklamy http://bit.ly/3q3aG4

souhlasim
souhlasim (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
19. 9. 2009 23:07 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

souhlasim s Vami, ale prosim Vas odkdy se pocitace se SPARCy nazivaji PC? Existuji sice SPARCove workstationy, ale spojeni SPARC = PC jsem jeste neslysel

Miroslav Prýmek aura:56
21. 9. 2009 12:40 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

>> Teď, když jsou Macy IBM kompatibilní mi sveřepé rozlišování Mac/PC příjde jako lhaní si do kapsy.

Ne tak docela:

1. minimálně má takový rozdíl jako rozlišování „Sun PC“ vs. „(noname) PC“

2. Apple HW je jediný HW, na kterém lze legálně provozovat MacOS, proto to rozlišení má smysl

>> Nechápu, když už se i jiná architektura procesoru (SPARC apod.) označuje jako PC, proč by Macy měli být něco jiného?

Je to víceméně marketingové označení (viz reklama „Mac vs. PC“), které má znamenat „odladěný HW s OS určeným přímo pro něj“ vs. „libovolná skládačka“

rexxor
rexxor (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 9. 2009 11:56 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Jo, to asi je pravda, fanatismus neni na miste. Nejde o to jaky system je lepsi. Jde o to, co kazdemu vyhovuje. Na serverech mam FreeBSD, na siti Cisca, na notasu a vsude doma Mac. Libi se mi design, ze neresim ovladace, ze mam SSH a vse v prvotni instalaci. Libi se mi programova nabidka, i mac porty{ekv. FreeBSD portu}. Ano, netvrdim, ze ostatni systemy to nemaji, maji. Jenze ja chci odladovat servery a sit, ne notas. Chci si pripojit nokii pres Edge bez psani scriptu, zapnout synchronizaci mobilu, GPSky. Nechci resit proc ztovna intelovsky ovladac v xorg nema zrovna v tehle verzi zrovna odladeny TV out pro moji televizi. Za ty nekrestanske penize jsem si koupil stejnou funkcnost jakou bych dosahl na *nixu, i na woknech, kdyz na to prijde, ale za nesrovnatelne kratsi dobu. Koupil jsem si cas a libivy design. A upgrade cele domacnosti legalne za 1200 na snow leoparda ? Jo, to me nezabije a zvysim jim prodej ;-) vzdyt je to unix a ja jsech ochoten za nej zaplatit. Stejne jako si zatvrzely uzivatel linuxu koupi DVD sveho distra podpori svoje vyvojare distra. Nic vice, nic mene.
f.

Ondra Nekola aura:82
19. 9. 2009 0:00 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Co veta, to omyl.

Zadny Unix like, ale Unix.

Jadro neni zadne spojeni ruznych BSD, pouziva se Mach mikrokernel a teprve nad nim je vrstva, ktera pouziva m.j. xBSD kod.

Darwin neni starsi jadro, je to kompletni OS vcetne userlandu.

Kde je posix, tam je Unix*. Pardon?

Quartz neni zadnym primym forkem XFree86. Je to naprosto jina renderovaci technologie. Vychazi z NextStepu, kde se pouzival (obaleny) postscript.

Qt bylo uplne mimo uz od zacatku, Apple ma dva GUI frameworky: Cocoa a Carbon. Preferovanym je Cocoa, postaveny nad Objective C jako jazykem. (Pro upresneni: kakao neni jenom GUI framework, ale umi toho podstane vice).

Ganimoth
Ganimoth (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
19. 9. 2009 0:14 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

…kde je posix tam je Unix*…

To bych zas tak jednozacne netvrdil, treba BeOS či Haiku bych jako Unix neoznacil, byt jsou posix kompatibilni.

Nebo bych mohl tako jako unix oznacit starsi verze Windows NT? :P (jasne, to s windows je vtip)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
21. 9. 2009 1:03 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Starší verze Windows NT (nebo novější se SFU) jsou POSIX compilant. V době, kdy NT prošly certifikací, to ale neopravňovalo k označení produktu ochrannou známkou UNIX. Kdyby MS ty testy dnes prošel znovu, a zaplatil poplatek, tak klidně můžete vidět Windows Vista UNIX :)

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
19. 9. 2009 8:15 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

co veta, to perla. Nastudujte si o tom prosim viac.

Mac OS X nevychadza z FreeBSD ani ineho *BSD, takisto ako NextStep. BSD je len jedna vrstva.

Quartz vobec nie je forkom XFree86, ale interna renderovacia technologia postavena na PDF, vytvorena in-house Applom, preto je uzatvorena.

GUI nema s QT vobec nic spolocne, Apple pouziva svoje objektove API Cocoa s Objective-C.

Prestudujte si viac, cim sa Mac lisi. Okrem ineho aj EFI s vlastnymi (silnymi) modifikaciami. Takto zhovadujete iba sam seba.

Ganimoth
Ganimoth (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
18. 9. 2009 22:37 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

O vykreslovani se zde nestara xserver, ale quartz a Aqua s QT nema ZHOLA nic spolecneho.
S FreeBSD sice vychazi, ale rict, ze se moc nelisi zas uplna pravda neni, hlavne nejspodnejsi vrstvy systemu jsou odvozeny z NeXTStepu.

Jinak ohledne HW stranky bych snad i souhlasil :).

Ganimoth
Ganimoth (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
18. 9. 2009 22:43 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Ha, ukazka, ze se nema odchazet od rozepsaneho komentare, za tech 25 minut se tu objevilo par odpovedi :D

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.net.optinet.cz
18. 9. 2009 19:59 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Hlavně cenou. Tak špičkově vymakaný kus HW seženete od jiného výrobce jen těžko, a když by se jim něco blížilo po HW stránce, tak se to rozhodně neblíží cenově. Macy jsou vychytané v každém detailu od magnetických konektorů, díky kterým si náhodně nezkopnete Mac Book ze stolu, až po vyladěné vnitřnosti, díky kterým i notebook za 20kKč vydrží 7h běžného provozu na baterku. Dnes Apple nemá konkurenci co se týče HW ani SW.

Leinad
Leinad (neregistrovaný) ---.karneval.cz
18. 9. 2009 20:31 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Zaslechl jsem, že Macy jsou prý docela poruchové. Před časem měli snad i docela problém s praskajícími plastovými verzemi notebooků.

Franta
Franta (neregistrovaný) ---.pppoe-dynamic.nl.aliant.net
18. 9. 2009 21:10 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Ten tvůj promakaný kus HW jsem měl rozmontovaný. Tenkrát to byl obyčejný plasťák, nyní to je aspoň z kovu. S kvalitními notebooky řady ThinkPad se to nedá vůbec srovnávat, co se použitých materiálů týče a odolnost je taky úplně někde jinde.

Hynek Vychodil aura:66
19. 9. 2009 16:09 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Za necelé dva roky šli na reklamaci komplet všechny powerbooky u nás ve firmě. Jedná se o 15 kusů a většinou to byly docela fatální věci jako HD, tak, že z něj už nešlo nic přečíst, paměti atp. Za stejné období se reklamovalo 7 kusů ze 12 počtu notebooků IBM/Lenova (a Jeden Dell ze dvou přičemž odešel VGA výstup z Intel grafiky) a kromě jednoho případu, kdy šlo o paměť to byly prkotiny jako že odešla nějaká periferie. Jako statistický vzorek nic moc, ale o kvalitě produktů Apple to myslím svědčí. Kvalita Apple HW je dle mého soudu urban legend.

dragh
dragh (neregistrovaný) ---.78-99-125.t-com.sk
18. 9. 2009 21:03 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Nelíši sa v podstate ničím. Mac je proste PC od applu. S technickou stránkou veci to malo niečo spoločné naposledy tak pred 3–4 rokmi, aj to len trochu…

festr
festr (neregistrovaný) ---.lam.cz
19. 9. 2009 0:23 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

Apple „klame“ tim, ze ze vseho dela dizajnovky a tim dokaze zblbnout nejednoho uctivace applu. Nicmene je to firma jako zadna jina (rozumej – stroj na penize), takze svoboda softwaru je u teto spolecnosti az na poslednim miste. Prestoze jim fandim, tak bych byl mnohem radsi, kdyby svet linuxu (respektive free softu) uz konecne prekonal jednou provzdy vsechno osatni.

Jozef Remen
Jozef Remen (neregistrovaný) 84.245.88.---
19. 9. 2009 8:19 Nový

Re: Preco asi?

celé vlákno

OpenSource od Apple:
Darwin, WebKit, OpenCL, GrandCentral Dispatch, CUPS (ok ok, kupili to), launchd, Bonjour (Zero-Conf), llvm (silne vylepsene Applom).

Continue? Yes/No

saleck
saleck (neregistrovaný) ---.ddmp6.cz
18. 9. 2009 20:15 Nový

Celkově pěkné

celé vlákno

Nepotěšil mě problém s padáním wifi spojení po upgradu, ale naštěstí se podařilo vygooglit řešení. Jinak je SL celkově svižnější a vyladěný velmi pěkně.

Andrej Kvasnica aura:83
21. 9. 2009 10:50 Nový

service pack za peniaze

celé vlákno

m$ za service pack 2 (pouzitelnu ostru verziu winxp) peniaze nechcel.
apple za osx service pack (leopard) peniaze chce a applisti ich davaju.

m$ sa poucil, a po povinnej marketingovej masazi uz za service pack visty (zvany tiez aj windows 7) peniaze chce.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Preco asi?
Peter 18. 9. 2009 18:10
└ 
Re: Preco asi?
JardaP . 18. 9. 2009 18:39
 
├ 
Re: Preco asi?
Zopper 18. 9. 2009 18:44
 
├ 
Re: Preco asi?
Uff 18. 9. 2009 18:47
 
│
├ 
Re: Preco asi?
Vít Šesták 18. 9. 2009 18:55
 
│
├ 
Re: Preco asi?
JardaP . 18. 9. 2009 19:29
 
│
└ 
Re: Preco asi?
Jan Sedlák 18. 9. 2009 20:40
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
JardaP . 18. 9. 2009 20:52
 
│
 
│
└ 
Re: Preco asi?
Ganimoth 18. 9. 2009 21:12
 
│
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
JardaP . 18. 9. 2009 23:10
 
│
 
│
 
└ 
Re: Preco asi?
Lael Ophir 21. 9. 2009 00:54
 
│
 
│
 
 
├ 
Re: Preco asi?
JardaP . 21. 9. 2009 10:32
 
│
 
│
 
 
└ 
Re: Preco asi?
Ganimoth 21. 9. 2009 16:47
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
Lojza 18. 9. 2009 22:08
 
│
 
│
└ 
Re: Preco asi?
Jan Sedlák 18. 9. 2009 22:25
 
│
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
Jan Sedlák 18. 9. 2009 22:32
 
│
 
│
 
│
├ 
Re: Preco asi?
Hynek Vychodil 19. 9. 2009 16:14
 
│
 
│
 
│
├ 
Re: Preco asi?
souhlasim 19. 9. 2009 23:07
 
│
 
│
 
│
├ 
Re: Preco asi?
Miroslav Prýmek 21. 9. 2009 12:40
 
│
 
│
 
│
└ 
Re: Preco asi?
rexxor 25. 9. 2009 11:56
 
│
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
Ondra Nekola 19. 9. 2009 00:00
 
│
 
│
 
├ 
Re: Preco asi?
Ganimoth 19. 9. 2009 00:14
 
│
 
│
 
│
└ 
Re: Preco asi?
Lael Ophir 21. 9. 2009 01:03
 
│
 
│
 
└ 
Re: Preco asi?
Jozef Remen 19. 9. 2009 08:15
 
│
 
└ 
Re: Preco asi?
Ganimoth 18. 9. 2009 22:37
 
│
 
 
└ 
Re: Preco asi?
Ganimoth 18. 9. 2009 22:43
 
├ 
Re: Preco asi?
Honza 18. 9. 2009 19:59
 
│
├ 
Re: Preco asi?
Leinad 18. 9. 2009 20:31
 
│
└ 
Re: Preco asi?
Franta 18. 9. 2009 21:10
 
│
 
└ 
Re: Preco asi?
Hynek Vychodil 19. 9. 2009 16:09
 
└ 
Re: Preco asi?
dragh 18. 9. 2009 21:03
 
 
└ 
Re: Preco asi?
festr 19. 9. 2009 00:23
 
 
 
└ 
Re: Preco asi?
Jozef Remen 19. 9. 2009 08:19
Celkově pěkné
saleck 18. 9. 2009 20:15
service pack za peniaze
Andrej Kvasnica 21. 9. 2009 10:50