Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Ubuntu se zaměří na design a použitelnost

Mark Shuttleworth se v rozhovoru pro server derStandard.at rozhovořil především o budoucích plánech pro Ubuntu. Zmínil se o problémech s příští LTS verzi, která vyjde zároveň s Gnome 3.0 a také hovořil o nových vývojářských týmech, které se zaměří na použitelnost celého systému. V příští verzi by nás tak měly čekat novinky v práci s adresáři a soubory a dotažení nových technologií, které se objevily ve verzi 9.04.

Dále čtěte…         

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Mr. Obvious
Mr. Obvious (neregistrovaný) ---.perfect-privacy.com
15. 7. 2009 8:15 Nový

Teprve teď?

celé vlákno

Teprve teď se zaměří na design a použítelnost? Já měl za to, že Ubuntu se na to zaměřuje už nějakou dobu…

Philip Fry aka 'vain' aura:51
15. 7. 2009 8:20 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

Nejsem sice uživatel Ubuntu, ale tak použitelnost tam už nějakou tu dobu je, ale z mého pohledu ten design by to upravit chtělo =)

outtony
outtony (neregistrovaný) ---.cauldron.ba.nextra.sk
15. 7. 2009 10:16 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

najma by to chcelo konecne v gnome spravit normalne dialogy. inak spokonost ;)

kastanek
kastanek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 13:42 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

„pouzitelnost“ je znacne relativni pojem – a treba me „pouzitelnost“ v podani ubuntu skutecne nepride zrovna v poradku (zmenit cokoliv z vychoziho nastaveni a pohrat si ve vnitrnostech je temer nemozne)

Philip Fry aka 'vain' aura:51
15. 7. 2009 17:23 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

Co tohle je za blbost? Kupodivu ve vnitřnostech se dá u Ubuntu hrabat de facto stejně jako u většiny jiných distribucí. Nebo co ti v tom brání? UAC? =)

kastanek
kastanek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 18:21 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

tak napriklad mi brani, ze takova bible linuxu – TLDP – je mi v pripade bubuntu uplne k nicemu – nic v nem totiz neni reseno „standartni“ cestou, milion featur, ktere jsou veslijak propojovany, nakonfigurovany atd… ale pravda – jsem laik. kdybych 24h denne lustil co se kde v bubuntu deje, asi by mi to pak take neprislo

Philip Fry aka 'vain' aura:51
16. 7. 2009 9:34 Nový

Re: Teprve teď?

celé vlákno

To je asi jako se divit, že knížka k Office 2003 ti je úplně na hovno s Officama 2007. Ve Fedoře by ses asi strašně divil, že nemůžeš po instalaci najít xorg.conf a myslíš že to je tím, že tam mají udělané něco „špatně“?

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 8:42 Nový

Exkrementy

celé vlákno

Dokud to bude vypadat na obrazovce jako kybl hoven (damy prominou), tak je zbytecne mluvit o designu. Obavam se, ze pri nepochopitelne posedlosti vyvojaru hnedou barvou to asi bude takhle vypadat porad.

Murděj Uktrurný aura:84
15. 7. 2009 8:58 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Na každou barvu se dá něco najít

zelená – rozmáčknutý chrobák
modrá – okena
růžová – buzeranti
 …

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 9:08 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Ano, urcite bych uprednostnil rozmackana brouky nebo okenu pred tou prisernou vsudypritomnou hnedou. Posledne zminovana barva, to snad nikdo nenavrhoval, ale mozna uz nekdo vytvoril edici Gaybuntu, kde to je hlavnim tahakem? :-D

Marv
Marv (neregistrovaný) ---.141.broadband7.iol.cz
15. 7. 2009 10:01 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Stačí změnit pozadí, což stejně každý dělá, a už tam žádá hnědá nebude. Vše je do oranžova (proto se téma jmenuje Tangerine – mandarinka). Jestli ty tam vidíš hnědou tak si buď vyměň monitor/grafickou kartu nebo běž k očaři.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 11:17 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Aha, tys jeste asi nevidel skutecnou oranzovou, ze? Nekdy si zajed na krizovatku a koukni na semafor, to je oranzova. To, co je vsude v Ubuntu, je okrove hnedy hovnohnus. Jestli tomu nekdo rika mandarinka, tak asi rad zere shnile ovoce.

f
f (neregistrovaný) 213.29.15.---
15. 7. 2009 11:50 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Podívej se do Zákona o provozu na pozemních komunikacích (361/2000 Sb, poslední změny 480/2008), Řízení provozu světelnými signály (§70, odstavec 2b.) a zjistíš, že na semaforu žádná oranžová není. ;-)

bilpyt
bilpyt (neregistrovaný) ---.7.broadband6.iol.cz
15. 7. 2009 11:21 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

vy ste asi nikdo nikdy nezabrousili do SYSTÉM – VOLBY – VZHLED!!! 2 min a je z toho úplně jiný systém!

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 11:24 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Ano, to je skvele, to je opravdu novinka, jeste zes mi poradil! Jenom porad nechapu, proc nekdo distribuuje system, ktery v defaultnim vzhledu vypada tak, jako kdyby nekdo chlistl kybl hoven na monitor, a zatvrzele na tom prisernem vzhledu trva presto, ze je uz leta tercem posmechu.

J. M. aura:68
15. 7. 2009 18:40 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Zřejmě proto, že to je mimořádně úspěšné? S tímto vzhledem se Ubuntu bleskově stalo z nuly světovou jedničkou mezi linuxovými distribucemi na desktopu. To, že v tom nějaký Lol Phirae neustále hledá nějaká hovna, pak vypovídá pouze o tom, co jej osobně v životě nejvíc fascinuje.

m;)
m;) (neregistrovaný) ---.antik.sk
17. 7. 2009 8:12 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

suhlas. hneda a jej odtiene a kombinacie su farby prirody a na cloveka zvacsa posobia pozitivne.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
17. 7. 2009 10:41 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Na koprofily nepochybne. :P

Adam Schubert aura:48
15. 7. 2009 10:30 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

S tím souhlasím , ubuntu vypadá jako by vám někdo posral monitor, fuj,.. na gnome look je tolik krásnejch témat, GDM etc a oni používají takovy hovna

damy neprominou
damy neprominou (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
15. 7. 2009 11:34 Nový

Re: Exkrementy

celé vlákno

Mne se oranzovo hnede ladeni libi, je hezky zpracovane a nechavam si ho. Lide s IQ 80+ si ho mohou nekolika kliknutimi zmenit, pokud jim nevyhovuje. Nabidka temat je siroka.

Jozef Kalus aura:68
15. 7. 2009 8:46 Nový

ubuntu

celé vlákno

vyprdnúť sa na opravovanie chýb, ale hlavne nech to pekne „Wow“ vyzerá a nech na tom funguje internet (použiteľnosť), to je skrátene povedané, to čo myslel :)

Normálne preložené:

  • švihnite si s tým Gnome 3
  • švihnite si s tým Firefox 4
  • Debian, dodržujte plány až stihneme LTS

jj, aj tak sa dá ;)

Deer
Deer (neregistrovaný) ---.95-102-25.t-com.sk
15. 7. 2009 10:28 Nový

Re: ubuntu

celé vlákno

Ubuntu nerobi skoro ziadne patche, vsetko beru z upstreamu!

Zdenek
Zdenek (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
15. 7. 2009 9:08 Nový

root.cz

celé vlákno

root.cz by se taky mel zamerit na design a pouzitelnost. Ta tragedie od posledniho redesignu stale pokracuje. At ziji vyvojari Internet Infa! Hip, hip hura! Profesionalove na svem miste. (Omlouvam se vyvojarum, jestlize tento stav neni zpusoben jejich neschopnosti, ale jen neschopnosti Internet Infa je zaplatit).

kastanek
kastanek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 13:46 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

na rootu neshledavam nic zavadneho :D to spis takove abclinuxu, cdr nebo alza – weby, ktere vypadaji jako designerske hity poloviny 90tych let!

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 14:16 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

Aha, takze necitelnost veskerych komentaru (seda na svetle sedem pozadi), nemoznost vypisu novych komentaru, nefungujici a spatne fungujici formatovani komentaru a mraky dalsich bugu, to je skvele a vyborne to funguje. Krcmari, to jses ty?

kastanek
kastanek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 7. 2009 18:25 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

rec byla o „designu a pouzitelnosti“ – ja se vyjadril k tomu designu.

ad pouzitelnost – nemoznost vypisu novych komentaru? ma to byt featura? jestli tu neni, tak ji nelze hledat… i kdyz si pamatuji, ze stara verze neco takoveho umela. formatovani komentaru – nikdy sem nad tim moc nepremyslel – mel sem za to, ze sedy text ma nejaky duvod (napriklad ze nazor je nesmyslny a byl vyvotovan a proto byl naformatovan tak, aby nerusil ?)

J. M. aura:68
15. 7. 2009 18:51 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

Ten šedý text má nahradit předchozí skrývání komentářů, které nemají dost „bodů“ na to, aby byly zobrazeny. Je to ale horší řešení než z bláta do louže. Diskuse, kde je polovina komentářů světle šedým písmem na světle šedém pozadí, se katastrofálně čte, katastrofálně se v ní (sc)rolluje (hůř než v diskusi se skrývanými komentáři, protože je delší), zejména však to zašednutí nedává žádný smysl a neplní účel. Člověk ten světle šedý komentář vidí tak jako tak, jenom se mu hůře čte, a tím pádem jej obtěžuje, protože zavazí, ignorovat se nedá, k přečtení nutí, ale přečtení bolí, což je paradoxně opak toho, co má docílit (tedy jeho upozadění, aby neobtěžoval).

Navíc celý ten systém hodnocení a skrývání komentářů je zgruntu blbý a celé ty měsíce a roky marného ladění, vylepšování a zesložitování těch algoritmů (a nejenom tady, ale na všech serverech, které tuto módní zhovadilost zavedly) jenom dokazují, že to je marná snaha. Diskuse, kde je polovina příspěvků schovaná, a ne kvůli tomu, že by byly nějak závadné, ale prostě proto, že se nikdo neobtěžoval jim dát palec nahoru, se nedá číst. Člověk musí lovit souvislosti, stejně si musí zobrazovat ty skryté, aby viděl, kdo na co reaguje a tak. Znovu se ukazuje, že nejlépe to vyřešili ti, kteří to neřešili. Jak ukazuje třeba ABCLinuxu.cz, kde nic takového nezavedli a diskuse tam jsou díky tomu daleko přirozenější a použitelnější a myslím, že nejsem sám, pro koho to je primární důvod, proč zavrhnul Roota a přesídlil na ABC.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
15. 7. 2009 19:45 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

Dekuji, ze ses me zastal, nacelniku, nechtelo se mi o tom rozepisovat, protoze mam pocit, ze kazdemu krome trollu najatych Krcmarem je uplne jasne, o co jde.

Jinak taky mam neodbytny dojem, ze kdo utece, vyhraje. Opravdu otresne, co se z tohoto serveru stalo :=(

J. M. aura:68
15. 7. 2009 20:22 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

Je to prostě amatérismus. Root se dobrovolně zříká návštěvníků, ale to se táhne už dlouhodobě, už od té doby, co před mnoha lety nasadili tuto podobu (a nejde o vzhled).

Ale ještě bych chtěl využít příležitosti okomentovat to, co jsem okomentovat opomněl:

„rec byla o „designu a pouzitelnosti“ – ja se vyjadril k tomu designu“

To vypovídá o tom, že kastanek vůbec netuší, co to je design. On to je mezi laiky velmi rozšířený omyl – že design rovná se vzhled, že design rovná se zdobení, šperkování, barvení a cool moderní vizáž. Paradoxně tak tito lidé, kteří se v tom neorientují, často vytýkají designérům pravý opak toho, o co (skuteční, dobří, profesionální) designéři usilují – že prý grafický design je hloupá disciplína, protože jde o funkčnost, ne nějaké zdobení, hezké obrázky a efektní barevné nápisy. Tyto hloupé mýty jenom vycházejí z těchto mylných předpokladů, naprostého nepochopení, o co v kvalitním designu skutečně jde. Zdobení, hezké obrázky a efektní barevné nápisy jsou výhradně doménou amatérských kutilů, patlajících si své domovské stránky ve FrontPage atd. Ve skutečném designu o tohle vůbec nejde.

Design je skloubení vzhledu a funkčnosti. A to i grafický design a web design, kde vzhled vždy primárně vychází z účelu, ke kterému má sloužit, kdy vzhled je vždy diktován použitelností. K tomu kvalitnímu designérovi slouží hluboké teoretické znalosti mnoha věcí (kompozice, práce s barvami, kontrast, proporce, typografie atd., samozřejmě technické znalosti implementace, ale i celková analýza, komu má projekt sloužit, proč a jak) a z toho pak vychází i ten vzhled. Tedy vzhled pouze slouží účelu věci, není tím prvotním cílem. A právě (a pouze) když se to povede, vypadá to dobře. Dobrý vzhled je přirozeným vedlejším produktem poctivé mravenčí práce na použitelnosti.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
16. 7. 2009 12:09 Nový

Re: root.cz

celé vlákno

Vyborny prispevek!

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Teprve teď?
Mr. Obvious 15. 7. 2009 08:15
└ 
Re: Teprve teď?
Philip Fry aka 'vain' 15. 7. 2009 08:20
 
├ 
Re: Teprve teď?
outtony 15. 7. 2009 10:16
 
└ 
Re: Teprve teď?
kastanek 15. 7. 2009 13:42
 
 
└ 
Re: Teprve teď?
Philip Fry aka 'vain' 15. 7. 2009 17:23
 
 
 
└ 
Re: Teprve teď?
kastanek 15. 7. 2009 18:21
 
 
 
 
└ 
Re: Teprve teď?
Philip Fry aka 'vain' 16. 7. 2009 09:34
Exkrementy
Lol Phirae 15. 7. 2009 08:42
├ 
Re: Exkrementy
Murděj Uktrurný 15. 7. 2009 08:58
│
└ 
Re: Exkrementy
Lol Phirae 15. 7. 2009 09:08
│
 
├ 
Re: Exkrementy
Marv 15. 7. 2009 10:01
│
 
│
└ 
Re: Exkrementy
Lol Phirae 15. 7. 2009 11:17
│
 
│
 
└ 
Re: Exkrementy
f 15. 7. 2009 11:50
│
 
└ 
Re: Exkrementy
bilpyt 15. 7. 2009 11:21
│
 
 
└ 
Re: Exkrementy
Lol Phirae 15. 7. 2009 11:24
│
 
 
 
└ 
Re: Exkrementy
J. M. 15. 7. 2009 18:40
│
 
 
 
 
└ 
Re: Exkrementy
m;) 17. 7. 2009 08:12
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: Exkrementy
Lol Phirae 17. 7. 2009 10:41
├ 
Re: Exkrementy
Adam Schubert 15. 7. 2009 10:30
└ 
Re: Exkrementy
damy neprominou 15. 7. 2009 11:34
ubuntu
Jozef Kalus 15. 7. 2009 08:46
└ 
Re: ubuntu
Deer 15. 7. 2009 10:28
root.cz
Zdenek 15. 7. 2009 09:08
└ 
Re: root.cz
kastanek 15. 7. 2009 13:46
 
└ 
Re: root.cz
Lol Phirae 15. 7. 2009 14:16
 
 
└ 
Re: root.cz
kastanek 15. 7. 2009 18:25
 
 
 
└ 
Re: root.cz
J. M. 15. 7. 2009 18:51
 
 
 
 
└ 
Re: root.cz
Lol Phirae 15. 7. 2009 19:45
 
 
 
 
 
└ 
Re: root.cz
J. M. 15. 7. 2009 20:22
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: root.cz
Lol Phirae 16. 7. 2009 12:09