Hlavní navigace

Názor k článku Animace čtyřrozměrných kvaternionových fraktálů v POV-Rayi od Pavel Tišnovský - V POV-Rayi se tyto objekty (julia_fractal) chovaji jako...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 1. 2007 10:05

    Pavel Tišnovský
    V POV-Rayi se tyto objekty (julia_fractal) chovaji jako uzavrene objekty, tj. maji stejne postaveni jako kvadry, koule, kuzely a superkvadriky. Je s nimi mozne provadet CSG (construction solid geometry). Praktickych uplatneni je vic, zejmena:

    1. modelovani terenu s jeskynemi a kanony (to se pomoci vyskovych poli neda vytvorit). Fraktal je proste vhodnym spusobem "zapusten" do okolniho terenu tak, aby byla viditelna pouze jeho cast.

    2. specielni efekty typu mlhy, oblaku, ohnovych jevu - misto nepruhledne textury povrchu se nastavi castecna pruhlednost a vlastnosti "vnitrku" telesa (umi POV-Ray verze >3.1). Tyto jevy se jinak velmi spatne vykresluji, vetsinou se musi pouzivat bud sada 2D textur (to se vsak projevi pri animacich) nebo 3D voxelove pole.