Hlavní navigace

Názor k článku Techniky boje proti nevyžádané poště od Pavel Čejka - Souhlasím s Yokotashim, že prevence je základ úspěchu....

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 1. 10. 2003 22:41

    Pavel Čejka (neregistrovaný)

    Souhlasím s Yokotashim, že prevence je základ úspěchu. Osobně to řeším podobně, mám adresu na freemailu, kam chodí, kde co, mažu to jednou týdně a tu a tam i přečtu.

    Další adresu mám soukromou, která je sice zveřejněna na webu, ale jako obrázek, což naštěstí spamerské roboty ignorují, neboť nedisponují ocr - zatím.

    Třetí adresu mám firemní. Tam je to složitější, protože uveřejněna být musí a obrázky tam použít zatím nelze, kvůli odlišnému stylu pro zobrazení a tisk a nejenom, takže jsem to robotům zesložitil alespoň použitím hexadecimálního zápisu zavináče a tečky a zároveň absencí mailto. Zatím se drží. Resp. spam chodí, ale jsem si téměř jistý, že od firem, které používají sekretářky, ne roboty a je výhradně český.

    A jelikož se jedná o firemní adresu/y (nejenom moji) kam chodí pravidelně spousta nabídek, ceníků a dalších informací od dodavatelů i konkurence, kterou sledujeme, tak je docela hodně velký problém rozlišit tenhle druh korespondence od reklamních nabídek v češtině, které jsou velmi podobně psané (anglický spam velmi vyjímečně a ruský často, ale jen na jednoho uživatele a to se zahazuje bez vyjímky vše bez jakékoliv filtrace). Překvapivě mi chodí od českých firem spam z jejich vlastní domény, nebo ze stálé adresy. Očekávám, že se to změní, ale zatím stačí nastavit adresy/domény do blacklistu a je to. Mimochodem na čtení používám Mozillu 1.4, která umí ohodnotit nevyžádanost. Nějakou dobu už se učí rozlišovat, ale momentálně prochází spamů docela hodně.

    Spamassasin, nebo jiný podobný program jsem se neodvážil nasadit právě z výše uvedených důvodů. Rozdíly mezi běžnou reklamní poštou, kdy nás dodavatel upozorňuje na nový výrobek v nabídce a nabídkou nesmyslu, který nechceme, je často skutečně nepatrný.