Hlavní navigace

Názor k článku Chceme nediskriminující umělou inteligenci, ale sami to neumíme od Martin+ - Není vaše mlčení spíš způsobeno tím, že žádný...

  • 2. 8. 2019 13:56

    Martin+

    Není vaše mlčení spíš způsobeno tím, že žádný dobrý protiargument nemáte?

    Aby těch otázek, na které neznáte odpovědi, na vás nebylo moc, zkuste aspoň tady tu jedinou:

    - Jsou černí Afričané v africký státech jinými černými Afričany diskriminováni? Pokud ne, jak je možné, že průměrné IQ všech států subsaharské Afriky je v pásmu mentální retardace (56-71)?

    Vysvětlivky:
    Pokud neumíte kvantifikovat mentální retardaci, klikněte zde:
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Ment%C3%A1ln%C3%AD_retardace a přejděte do sekce "Lehká mentální retardace" (IQ 50–69)

    Průměrné IQ podle států (už jsem to tu jednou publikoval), seskrolujte si úplně dolů na africké státy (IQ 56-71):
    https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

    Pokud chcete vědecké pozadí, nejlepší přehled světové inteligence bývá publikován zde (je to v komentáři, na který reagujete, ale asi jste to opět přehlédl a nevyjádřil se):
    https://viewoniq.org/?page_id=9

    Pokud byste se chtěl přesvědčit o vysoké korelaci mezi IQ testy a PISA (Programme for International Student Assessment) a TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) a PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study), pak tak můžete učinit například zde:
    https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/per.634

    Chtěl jste vědět jaká je vazba IQ na ekonomické, politické a jiné proměnné (zase, nevím proč se na to ptáte, když jsem to napsal už v komentáři, na který reagujete, ale tak ještě jednou):

    "National IQs: A review of their educational, cognitive, economic,political, demographic, sociological, epidemiological, geographic andclimatic correlates" (244 korelátů IQ)

    https://ttu.ee/public/m/mart-murdvee/EconPsy/2/Lynn_Vanhanen_2012_National_IQs_-_a_review.pdf

    Takhle bych samozřejmě mohl pokračovat dál, ale nemyslím, že by to mělo valný smysl - fakta a statistiky ještě nikdy náboženskou víru nevyvrátily.

    Ale kdybyste přeci jen někdy chtěl zjistit, o čem vlastně mluvíte, doporučuju klasiku v tomto oboru (chcete-li bestseller) - Herrnstein, Richard J, and Charles A. Murray. The Bell Curve: Intelligence and Class Structure in American Life. Hlavně třináctá kapitola je v tomto směru poučná - "Ethnic Differences in Cognitive Ability".
    Kniha je aktuálně dostupná online zde:
    https://lesacreduprintemps19.files.wordpress.com/2012/11/the-bell-curve.pdf