Hlavní navigace

Názor k článku Chceme nediskriminující umělou inteligenci, ale sami to neumíme od Martin+ - Právě naopak - to že existuje silná korelace...

  • 7. 8. 2019 13:41

    Martin+

    Právě naopak - to že existuje silná korelace mezi tím, co naučí škola a IQ testy (třeba Ravenovy progresivní matice jsou čistě obrázkové = může je řešit i negramotný) znamená, že mají silné společné jádro tzv. g factor (https://en.wikipedia.org/wiki/G_factor_(psychometrics)):

    "The existence of the g factor was originally proposed by the English psychologist Charles Spearman in the early years of the 20th century. He observed that children's performance ratings, across seemingly unrelated school subjects, were positively correlated, and reasoned that these correlations reflected the influence of an underlying general mental ability that entered into performance on all kinds of mental tests."

    IQ test je pak tím lepší, čím víc je "g-loaded" - čím víc závisí na skutečné (obecné) inteligenci.

    Jinak ještě k těm PISA testům - tam jde spíš o schopnost logického myšlení než čehokoliv jiného, třeba kdy mám nejpozději vyrazit na výlet na horu Fuji, abych se dostal domů před 20. hodinou. Vzorové otázky matematické části: http://www.oecd.org/pisa/test-2012/form/
    Přehledněji zde ("Fuji" je Level 5): http://www.unz.com/akarlin/stupid-people/
    Jen pro ilustraci, tuto otázku zodpovědělo správně jenom jedno procento Jordánců nebo Mexičanů (Čechů 13%).