Hlavní navigace

Názor k článku Firewall pfSense: webová proxy se Squid od motyq - Tak teď to zkus řešit pro víc než...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 5. 2018 16:25

    motyq (neregistrovaný) ---.vshosting.cz

    Tak teď to zkus řešit pro víc než 2 děti (dva účty) :-) a ano každý svůj steam (a jiné) účet a každý svůj herní rig a každý svou kopii hry (což správně narážíš na to, že to leze do peněz, naštěstí s tím problém nemám) - teď si představ že update má 10GB nebo celá hra 60GB... A když máš v steamu ~100her tak se ti sosá prakticky pořád něco.
    To už není o hodině ale klidně o dnu než se to přes ten 20megabit vycuká (a že to na ty update servery kolikrát nejede ani 10mbitem). A samozřejmě to není o tom, aby se střídali, když chtějí pařit pubg, fortnite, sot, obecně cokoliv online spolu, každý na svém kompu. Taky konektivita do té naší končiny není nafukovací a je u nás dalších minimálně 6dětí, kteří také mají steam/origin/xbox/wha­tever :-) takže když se to sejde, tak by se mi líbila taková cache přímo na přípoji do vsi :-D. Každopádně velké procento steam/updatu chtivých dětí z naší vsi mám pod vlastní střechou...

    Jistě, že řeším dotažení do té své končiny aspoň 100mbit na vlastní triko, protože žádný z dostupných opů mi to není schopen nabídnout, ale to je věc jiná. Vypadá to že použiju nějaké 27ghz pojítko na jeden bod, na který naštěstí vidím a ten je dva hopy od cesnetu.

    Pro dvě děti sdílející jeden komp bych to každopádně neřešil. Nejde mi o FUP - ten samozřejmě nemám, ale o rychlost aktualizací.

    Jo jsme asi divná domácnost, která má moc počítačů/moc konzumentů, ale o to tu nejde. Pro rejpaly, venku jsme s dětma taky skoro pořád, ale zas nechávat zapnutý pořád kompy, aby se to aktualizovalo když jsme pryč se mi taky nechce. Denně mají na paření tak 2h max, když přiběhnou zvenku, no a pokud se jim hodinu a půl sosaj updaty tak samozřejmě to je věc k řešení...