Hlavní navigace

Názor k článku Francie zakáže mobily ve školách, řešení je to ale nedomyšlené od Ravise - Tak jsem si pročetl celou diskusi a zírám....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 12. 2017 12:53

    Ravise (neregistrovaný)

    Tak jsem si pročetl celou diskusi a zírám. Za mě - zákaz mobilů při vyučování klidně, ale mobil by měl tomu kterému žáku zůstat (třeba ztlumený/vypnutý v batohu).

    Vzpomínám si že i na vysoké škole jsem zažil pokus "mobily budou viditelně na lavici zhasnuté a vypnuté" (což jsem ignoroval), když se mě dotyčná cvičící zeptala, kde mám mobil, řekl jsem že nemám. Dokud s tím neruším tak škole není nic do toho kde mám mobil.

    Taky si vzpomínám na hodiny matematiky na gymplu, poslední dva roky jsme je měli v super učebně s tabulí+promítačkou ("interaktivní tabule"). Jediné plus bylo že jsme nemuseli mazat tabuli. Když stojíš před tabulí, nevidíš na to co píšeš, když sedíš v lavici, nevidíš co je na tabuli napsané, půlka toho je na zdi, půlka na člověku co píše. Že jsme po hodině mohli vytáhnout z PC celou tabuli v PDFku byla slabá útěcha.

    Zato při fyzice a chemii by se tohle určitě dalo využít líp. Ne, bylo to ve třídách s muzejními kousky. Chemie třicet let stará televize a video na kazety, ve fyzice počítač který ty win2000 jakž takž uchroupal a ne příliš kvalitní promítačka. Zatemnění pochybné, takže při světlých dnech nepoužitelné.

    V chemii výuka stylem slovníku, takže hudbu v mobilu, sluchátko protažený rukávem do pravého ucha, kam nebylo od tabule vidět. Ve fyzice jsme se občas na nějaký pokus podívali nebo jsme ho nějak simulovali. Ale nejvíc jsem tamní promítačku využil asi já, když jsme na konci fyziky místo naší fyzikářky (která mi řekla že o tom mluvit nebude a jestli chci tak mi ty dvě poslední hodiny na to věnuje) "přednášel" "astrofyziku".

    Ale nechápu co to má společného s tím, jak děti prudí s mobily při hodinách. Jestli chce učitel ukázat pokus na videu, tak to nebude fungovat stylem "děti, vemte si mobily, vlezte na internet a otevřte si www....". Ne, ten učitel to pustí na promítačce/te­levizi/monito­ru vlastního notebooku. Jestli jde o to najít něco "tabulkového", tak si myslím že víc prospějí dětem tabulky než přístup na net. V hodinách fyziky jsme měli mat-fyz-chem tabulky, když si někdo nevzpomenul na vzorec.

    Práce s informacemi, vyhledávání, ověřování, kritický přístup... bych nechal do hodin počítačů, v rámci zachování nervů učitele. To že jsou předměty nepropojené (nejlíp si to dovedu představit na řetězu matika-fyzika-počítače, nejdřív se v matice naučím nástroj, ve fyzice se dozvím k čemu je to dobré, naměříme si nějaký pokus a v počítačích zpracuju naměřený čísla) je sice pravda, ale opět - se zákazem mobilů to nemá nic společnýho.

    No fujtajbl, to jsem se rozepsal.