Hlavní navigace

Názor k článku Gameduino: pekelná grafická karta pro Arduino od Mard - Dovoluji si s Vámi naprosto nesouhlasit. Existuje sice nekvalitní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 6. 2011 18:25

    Mard (neregistrovaný)

    Dovoluji si s Vámi naprosto nesouhlasit.
    Existuje sice nekvalitní autoelektropřís­lušenství z Číny, například autorádia s klidovou stand-by spotřebou 50mA, ale současný kvalitní vůz má odběr z baterie max 5 mA (centrál a hodiny) případně s GSM ochranou max 15 mA. Běžné samovybíjení autobaterie je větším problémem než klidový odběr.
    Arduino neznám detailně, tak nepolemizuji s vaším tvrzením o napájení, ale divím se tomu. Běžný LDO lineární stabilizátor uspání mcu zvládá obvykle bez problémů.
    Použití 9V baterie a LDO regulátoru na 3V3 je nesmysl. Tato kombinace lze použít maximálně na Lion baterii 3,7V - u vyšších napájení (jako je třeba 9V) se zcela normálně používá impulzní regulátor. Ale to není šetření. Šetření s napájením znamená, že se snažíme omezit spotřebu například tím, že máme záložní Lithiovou baterii, která má výdrž mnoho let a hlavní napájení se zapíná jen v případě potřeby. Tj. mcu spí/stojí a buď se sám pravidelně probouzí hodinami nebo wakeup pinem (např. po stisku tlačítka). Moderní ARMy mají v šetřících módech mizivou spotřebu. Např. STM32F103 má v plném zatížení na 72 MHz cca 50 mA spotřebu, ale ve stand-by modu, kdy mu běží interní RC oscilátor, RTC hodiny a watchdog, má spotřebu jen cca 3 uA. Takže jen z pouhého nabitého kondenzátoru běží mnoho týdnů.
    Použití nízkopříjmových variant mcu není nezbytné, ale pochopitelně že např. STM32L umožní i další snižování spotřeby.