Šachy i Go vycházejí ze skutečných válečných problémů, které uměli jejich (dávní) tvůrci nasimulovat v deskové hře. Porovnání Go a Starcraftu je ale asi tak vypovídající jako porovnání programu Turingova stroje a moderního programovacího jazyka. Obojí je z hlediska problému "úplné". Jen je to poněkud (dost) jiná úroveň abstrakce. Algoritmus na Go moc reálně aplikovatelný není, o algoritmus na Starcraft už by třeba vojáci zájem mít mohli.
> Mimochodem, v realnym zivote zadna nahoda neexistuje, vse ma sve priciny a dusledky.
Proto máme třeba teorii chaosu, která popisuje deterministické, ale nepředvídatelné děje (příliš mnoho vstupních proměnných a nejistot). Nebo takový efekt motýlích křídel, taky pěkné čtení. Asi těžko totiž z hlavy odhadnete pravděpodobnost nečeho, co závisí třeba na momentáním oslabení nějaké obskurní chemické vazby že..
Laickým pohledem je to prostě náhoda, protože se dopředu nedá odhadnout výsledek.