Hlavní navigace

Názor k článku Grafické karty a grafické akcelerátory (21) od Pavel Tišnovský - Teoreticky by se nemělo nic stát (ale jak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 7. 2005 8:16

    Pavel Tišnovský
    Teoreticky by se nemělo nic stát (ale jak víme, prakticky je možné vše, zejména na tak komplexních systémech, jako jsou počítače). Jde o to, že pixel a vertex shader jsou umístěny na "jednosměrné" datové cestě - viz ty šipky na ilustračních obrázcích. Takže se například nemůže provést zápis zpět do operační paměti, vyvolání přerušení nebo další potenciálně nebezpečná akce. Trošku problematické mohou být smyčky, ty se teoreticky (tj. dle syntaxe i sémantiky daného jazyka) dají napsat jako nekonečné. V praxi je však (prozatím) délka shaderů dost omezená, například 16 cyklů na pixel shader a 128 cyklů na vertex shader (ten toho většinou dělá více). Takže je tam vlastně jakýsi watch dog, který nekonečné smyčky ukončí, protože na zpracování čekají už další data. Samozřejmě se při špatně napsaném programu nemusí nic vykreslit, ale reálné zatuhnutí myslím nehrozí.