Ano, pamatuji si nejaky stary graficky editor (Dr. Genius???), kde bylo videt nacitani obrazku po jednotlivych bitovych rovinach :-) Jestli je v tom koncepce moc nevim (spis ad-hoc reseni), takto nelze ani udelat poradne UNDO nebo vic obrazku. A ty zvladal uz staricky Design Master na osmibitovych Atarkach s 64kB RAM!
Na celou vec se muzeme divat ze dvou pohledu:
1. pohled ZSoft corporation
- udelala format, ktery je mozne rychle nacist, ovsem pouze v pripade, ze se editor prepne do daneho grafickeho formatu (tj. na SVGA si PaintBrush spustite v CGAckovskem 320x200x4 - milost ocickam :-)
- s kazdou novou grafickou kartou (od IBM) se PCX musel upravit, nejvic viditelne je to v pripade 256 barev - ale opet si tu firma dela pro sebe, takze celkem OK (viz jine dneska rozsirene binarni formaty)
2. pohled ostatnich nekolika miliard lidi
- format docela silene navrzeny, pro kazdou bitovou hloubku se musi totalne zmenit nacitaci/ukladaci smycka (pokud ne, kde je ta proklamovana rychlost?)
- barevna paleta - problem s nacitanim, spousta moznosti, kde paleta byt muze ci nemuze byt ulozena
- pres vsechny nejasnosti ve formatu se kupodivu dari soubory PCX nacitat i ukladat
S tim poslednim odstavcem mate naprostou pravdu - proste o hodne vecech nerozhoduji technicka kriteria ale reklama/marketing apod. Nebo (v pripade uspechu MS ci Borlandu) prosta nahoda nebo podvudek.