Hlavní navigace

Názor k článku H-Craft Championship: závod ve stylu sci-fi od LK - Je smutné, že jen pro můj odlišný názor...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 23. 7. 2007 10:33

    LK (neregistrovaný)
    Je smutné, že jen pro můj odlišný názor musíte urážet.
    Vyjmenoval jste sedm + tři série, už předtím jsem psal, že her vzniklo několi tisíc, možná desítek tisíc a bylo by s podivem, pokud by byly všechny bezduché nehratelnosti.

    Konkrétně zrovna série s Horacem či Harrier Attack znám a jsou typickými příklady her na úrovni digitálních. Pro mně je to prostě primitivní záležitost bez nějakého nápadu či extra hratelností (v porovnání s dnešními kousky). Konkrétně Horace goes skiing nebo ten Harrier Attack.

    Tak třeba vámi vychvalovaný Harrier Attack (strávil jsem u něj nemálo času, mezi hrami, co jsem na první kazetě k Amstradu dostal, patřila mezi ty lepší). Neskonale primitivním zpracování (scrolling po čtverčkách, až na pár letadel statičtí nepřátelé, střelba jednoho projektilu apod.) plus náplň hry výbat se jednomu typu letadel a oblakům po výbuchu s asi pěty typy nepřátel opravdu není něco, co obstojí proti dnešním střílečkám, kde těch různých nepřátel bude padesát, s různým typem chování a s neskonale více možnostmi, jak hru hrát. Netvrdím (a psal jsem to už v předchozím příspěvku), že kvalitu hry určuje schopnost 3D akcelerace či počet MB (GB), co hra zabírá, ale stejně jako pro naprostou většinu z nás byla před dvaceti lety zajímavější sebeprimitivnější počítačová hra (třeba ten Horace goes skiing) než digitální hra typu Nu pogodi ci Tajny okeana. Podobně to vidím ve srovnání dnešních a tehdejších her.