Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (148. část – textovky a jednoduché strategie pro DOS: dokončení) od danielsoft - Díky za zrecenzování mé textovky "Útěk". Vznikla v...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2014 19:54

    danielsoft

    Díky za zrecenzování mé textovky "Útěk". Vznikla v době, kdy jsem byl v prváku na gymplu a postupně se učil programovat. Prvními hráči hry byli spolužáci v mé a sestřině třídě.

    Statické obrázky byly součástí hry už od začátku, ale zobrazovaly se původně dosti nešikovným způsobem, voláním externí zobrazovací utility pomocí "exec", protože jsem ještě nevěděl, jak dekódovat grafické formáty souborů.

    Asi dva nebo tři roky po původním releasu hry jsem již měl hotovou vlastní knihovnu pro zobrazování obrázků: ovšem hru jsem nechtěl příliš modifikovat (měla pro mě "historickou" hodnotu, to víte když je člověk ještě na gymplu, tak dva nebo tři roky osobního vývoje jsou pro něj moře času), tak jsem jenom velmi jednoduše nahradil volání externího zobrazovače za volání knihovny: a to je verze hry, která se dostala na Internet a která je zde recenzovaná. Takže ta nevycentrovanost je něco jako reminiscence na DOSové zobrazovací utilitky té doby.

    Další danielsoftí textovky jsou "Útěk 2" (v roce 2005 retro pokračování Útěku, běžící opět v DOSu či DOSBOXu, místo statických obrázků jsou VGA animace) a "Sivá ryba" (humorná klikací textovka z prostředí českého internetu, napsaná v Javě a spustitelná na libovolném OS kde je JRE).

    Všechny tři textovky se dají jakožto freeware stáhnout na textovky.cz

    Narozdíl od Útěku a Útěku 2, kde je smrt postavy asi nejběžnějším zakončením hry, je Sivá ryba navrhovaná ve "stylu LucasArts", tedy hráč nemůže udělat akci, která by vedla ke smrti postavy nebo nevratnému "zakysnutí" ve slepé uličce.