Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (160. část – dokončení popisu klasických plošinovek z první poloviny osmdesátých let) od Josef Pavlik - Jojo, to byly casy. Nad touto hrou jsem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 2. 2015 15:52

    Josef Pavlik

    Jojo, to byly casy. Nad touto hrou jsem stravil mnoho hodin, taky se podle ni od te doby jmenuju :-). Potiz byla v tom, ze nebyla dohratelna, protoze v ni bylo nekolik chyb, ktere znemoznovaly pruchod (napr. v Banyan tree), nebo se nedalo priblizit ke klici (tusim, ze v Above the west bedroom). Ve first landing byl jeden neviditelny klic v miste, kam se absolutne nedalo dostat (nekde vlevo nahore). Ale nejvetsi problem byl v tom, ze kdyz jsi vesel do The Attic, byl slyset zvuk leticiho sipu, ale sip nikde. On totiz proletel programem, protoze v definici teto mistnosti byl spatny pointer a misto do obrazove pameti miril nekam do datove oblasti. Od tohoto okamziku se do nekterych mistnosti dalo vlezt uz jenom jednou (We must perform the Quirkafleeg) - okamzite te to tam zabilo.
    Vsechny tyto zavady se mi podarilo opravit, takze pak uz ta hra sla dohrat, ovsem tato upravena verze uz davno zmizela v propadlisti dejin. Skoda.
    Mel jsem k dispozici disassemblovany program Jetseta - disasembloval ho nas spolecny znamy Ales Martinik (Alesku, jestli to ctes, tak te srdecne zdravim). Disasembloval to rucne do sesitu, silena prace. Nekde ten sesit mozna jeste mam, dnes uz by tomu nikdo neveril, ze se takove veci nekdy delaly.
    Mimochodem, Ales portoval Manic Minera i na ZX81, tam jsem ho hral poprve (to jsem jeste Alese ani neznal). I presto, ze mel ZX81 jenom 17KiB ramky, tak to tam dostal. Vicemene ten program napsal skoro znovu a pouzil tam finty s kompresi mistnosti jak byly v Jetsetovi.