Hlavní navigace

Názor k článku Historie vývoje počítačových her (77. část – strategické a taktické hry probíhající v reálném čase II) od Rover623 - Tak u Dune 2 si pamatuji na dobu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 5. 2013 10:38

    Rover623 (neregistrovaný)

    Tak u Dune 2 si pamatuji na dobu kdy jsem měl ještě 80386 a asi 4MB RAM. Jednou jsem u toho ovšem skoro prodělal infarkt. Poslední mise za Ordos, poslední 2 budovy nepřítele na mapě. Kdo to někdy hrál, ví že mise za Ordos byly vždy nejtěžší, slabé zbraně, raketomety jen ze Starportu, sabotér byl k ničemu (spolehlivě trefil leda tak zeď). Těžké tanky měli k dispozici o misi později než ostatní. Atraidové měli bezesporu nejlepší tank ve hře, Sonic. Jejich jednotky spolehlivě decimovali co jim přišlo do cesty a navíc mohli střílet přes sebe aniž by se poškozovali. Harkoneni mohli v době paláců používat zákopovou válku, prostě jste stříleli rakety a ani jste nemuseli pořádně vystrčit čumák ze základny. Jenže Ordové neměli nic, tak jsem to hrál, měl 2 poslední budovy ke zničení, připravoval jsem se na jejich likvidaci a nejednou počítač zhasnul, vypli proud a je to neměl uložené, tehdy jsem mysle, že to vyhodím oknem.

    Mimochodem k těm chybám, měl jsem poslední už údajně opravenou verzi Duny 2, ale chyb tam stejně bylo několik. Počítač sice dokázal nahradit zničené budovy, ale pouze některé, obvykle jen věže, elektrárny a radar. Nepřátelský harvester po přejetí vojáka zastavil do té doby dokud na něj někdo nevystřelil, pak se někdy dal znovu do práce. Starport měl takové vrtochy kdy se prostě zasekl, fregata nepřiletěla a budova se tak zasekla na celou misi, ani zničení a nové postavení nepomohlo.

    Pak samozřejmě jednotky produkované v palácích. Fremeni si dělali co chtěli a útočili na co chtěli, dost zbytečné jednotky. Sabotér snad v životě netrefil budovu, vždy jen zeď. Na rakety se používal takový trik, protože nikdy neletěla přesně, uložit, odpálit, netrefila, tak nahrát a odpálit znovu.