Zdravím všechny! Myšlenka LÖVE se mi moc líbí, ale jazyk Lua už moc ne. Vím že je to troufalé tvrzení, napsat takový příspěvek do seriálu o jazyku Lua, ale nemyslím to jako flame.
Poslední dobou nejvíc používám Javu, takže mě přirozeně napadlo do Javy
přenést rozhraní LÖVE. Hry by se psaly úplně stejným způsobem, jen jazyk
by se změnil z Lua na Javu. Chci to zkusit, protože psát hry v Javě jen
s AWT je docela peklo.
Nechal jsem si na prozkoumání konceptu chvilku času, pro přístup
k nativním systémovým knihovnám jsem použil Java Native Access,
inicializoval jsem SDL a do okna jsem vykreslil pár čárek. Jako funkční
prototyp ve verzi „0.1 alfa“ mi to zatím stačí, ale rozšiřování
rozhraní zabere ještě dost času. :-)
Líbí se mi původní název i celé názvosloví, které jsem si vytvořil:
namísto „game-engine“ jsem třídu pojmenoval „Java Love Machine“, pro
přístup k nízkoúrovňovým službám mám balík
„penetration“. :-D
Technicky jde o normální .jar s přeloženou třídou Java, která
používá herní engine. Celý systém balení resource obrázků do zipu
zůstává stejný, jen příponu archivu jsem změnil z .love na .JavaLove, aby
se to nepletlo s původním systémem LÖVE.
Chtěl jsem si zaregistrovat doménu, ale zjistil jsem, že lovejava.org
i javalove.org už nejsou volné, což mě dost mrzí, ale na druhou stranu se
není čemu divit. Nemáte někdo nápad na jiný název domény, který by byl
stejně chytlavý a zněl by stejně pěkně?
Budu vděčný za vaše nápady a připomínky! :-)