Hlavní navigace

Názor k článku Instalace malého firemního serveru se SLES 10 od Petr Menšík - V podstatě ano. Vy si kupujete dílo skompletované...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 10. 2007 12:59

    Petr Menšík
    V podstatě ano. Vy si kupujete dílo skompletované profesionály, kteří za svoje dílo ručí. Kupujete si podporu v tom smyslu, že když něco nefunguje, máte kam napsat. Nemusíte řešit co jak v kterém souboru změnit někde v pochybném fóru, prostě pošlete mail nebo zatelefonujete, a oni vám (pravděpodobně) poradí co s tím. Nutno dodat, že pokud jste v situaci, kdy celá firma stojí, protože nejede server, každá minuta je drahá. Pokud v takové situaci přiletí manažer a zjistí, že tápete někde na webu a hledáte odpověď, asi se hodně nasere. Pokud ale může zavolat firmu, ať okamžitě přijede technik, že 100 zaměstnanců nic nedělá bo jim to nefunguje, rychlý a kvalifikovaný servis je v takové situaci spásou. Asi chápete, že takový manažer nebude někde na IRC prosit někoho, aby se mu podíval na systém.

    Další věc je, že u enterprise licence se (teoreticky) nemusíte starat o problémy s kompatibilitou atd. Tohle všechno řeší chlapci z firmy a vám přicházejí jen updaty solidní a v produkční kvalitě. Pravda, tady se může zdát, že běžná distribuce jako Debian bohatě stačí. Jenže ve chvíli, kdy jste promrhali nějaký ten milionek tím, že firma nejela, ukážete na smlouvu, podíváte se za co vám ručí, uvidíte že ručí, uvidíte nesplnili, šup a někdo (dodavatel) to zatáhne. Prostě, jenom penězi můžete po někom chtít odpovědnost za něco, co dělá. Pokud máte něco zadarmo, ručíte si za to bez vyjímky sami.