Hlavní navigace

Názor k článku Jak moderní prohlížeče zlepšují svou spolehlivost? od Jiří Macich ml. - „Partnerem je Microsoft.“ To se řeší pod každým článkem....

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 29. 5. 2013 18:27

    Jiří Macich ml.

    Partnerem je Microsoft.

    To se řeší pod každým článkem. Stejně tak pod každým článkem Petr Krčmář trpělivě vysvětluje http://www.root.cz/clanky/jak-moderni-prohlizece-zlepsuji-svou-spolehlivost/nazory/458544/

    Screeny jsou z Windows. Máme tam dva Windows-only prohlížeče a žádný typicky Linuxový.

    V seriálu to zaznělo. „Proč zrovna tento výběr? Ať už si kdokoliv myslí o MS Windows cokoliv, dlouhodobě je to nejrozšířenější platforma pro osobní počítače. V globálním průměru je stále k vidění na devíti z desíti osobních počítačů. Nejrozšířenější prohlížeče pro MS Windows tak mají nepopiratelný vliv na vývoj webu i na to, jak s ním uživatelé pracují, což se dotýká i uživatelů konkurenčních systémů.

    Screenshoty jsou z MS Windows, protože je to jediná platforma, kde se všechny tržně významné prohlížeče scházejí. V článku je jediný prohlížeč dostupný pouze pro MS Windows, nikoliv dva, jak tvrdíte. Maxthon je k dispozici i pro OS X. Čtyři z pěti prohlížečů tedy podporují i jiné platformy než je MS Windows. Tři z nich (tedy většina) pak samozřejmě i Linux.

    Měl jsem za to, že sem chodím proto, že se zde dozvídám zajímavé věci ze světa Linuxu a open-source a obecně IT. Tohle je úplně mimo téma.

    Jeden prohlížeč je open source (Mozilla Firefox), druhý staví na open source projektu (Google Chrome), třetí se k tomu chystá (Opera) a čtvrtý má alespoň open source jádro (Maxthon). Web je otevřená platforma, přičemž ovšem prohlížeče spolurozhodují o jejím dalším vývoji a způsobu využití.

    Z mého pohledu sem tedy seriál zapadá. Spíše registruji, že „partner“ (aka inzerent), kterého dodatečně k již připravenému konceptu seriálu obstaralo obchodní oddělení vydavatele, působí na zdejší čtenáře jako červená na býka. Ve skutečnosti je býkovi sice barva ukradená, ale to přirovnání sedí.

    A to ani nemluvím o pekelně nízké informační hodnotě dnešního článku. Většinu toho, co se v něm psalo, zná každý člověk, který používá nějaký internetový prohlížeč a občas si pročte novinky na nějakém IT webu.

    Seriál byl koncipován tak, aby mj. zachytil, kam webové prohlížeče došly. Kdo se o prohlížeče dlouhodobě intenzivně zajímá, tak v něm mnoho nového nenajde. Nicméně řada lidí se nanejvýš zajímá o ten svůj prohlížeč anebo nemá čas sledovat kdejakou novinku. Jestli Vám seriál nic nedává, budiž.

    Obsahově uspokojit 100 % čtenářů je takřka nemožné. Zde mám navíc silný pocit, že kdyby v seriálu byly stovky nových a dosud neznámých informací, tak logo partnera (inzerenta) je u řady čtenářů vymaže a opět budu reagovat na podobné dotazy. Neříkám, že je to zrovna Váš případ, ale ty diskuse jsou jak přes kopírák.