Pěkné, zasmál jsem se.
Nicméně z nostalgie budu opět apelovat na pokračování Karla a Čeňka a přinesu návrh již na TŘETÍ řadu seriálu (i když druhá ještě nebyla realizována).
Poznámka: Aby různí oknomilci nenadávali, tak tentokrát nebude v seriále ani jediná zmínka o Linuxu, oknech, ani jiném pozemském OS.
V předchozím díle (který je popsán zde: http://www.root.cz/clanky/komiks-horsi-den-nez-nejhorsi/nazory/99087/) jsme opustili
Karla a Čeňka (a Petrákovou a Ginny) poté, co osvobodili AI BLEK.a, překazili plány Billa Gatese na ovládnutí světa a měli velkou dvojitou svatbu - Karel (ten hubený) si vzal Ginny (Čeňkova sestra) a Čeněk si vzal Petrákovou (ta sekretářka z jejich firmy, párkrát se objevila v první řadě seriálu).
A NYNÍ PŘICHÁZÍ TŘETÍ ŘADA SERIÁLU:
Oba novomanželské páry odjedou na svatební cestu - Karel a Ginny do Egypta, Čeněk a (bývalá) Petráková do Antarktidy.
Čeněk a Petráková si budou ve sněhu hrabat iglů (hádejte na co) a přitom čirou náhodou najdou podivnou podzemní pevnůstku neznámého původu. V ní najdou jakýsi podivný nápis složený ze šesti podivných symbolů a ještě podivnější konstrukci se křeslem. V základech této konstrukce najdou jakýsi žlutý válec, o kterém zjistí, že se jedná o modul nulového bodu, který je schopen čerpáním energie vakua dodávat energii.
Karel a Ginny se zas budou hrabat v písku (budou si asi chtít stavět pískové hrady - netuším na co, ale dejme tomu) a přitom najdou roztříštěné fragmenty jakéhosi podivného náhrobku. Bohužel jediné, co na tom bude nepoškozené, bude nějaký symbol připomínající velké A bez příčky a s kolečkem na špičce.
Pak ale budou hrabat hlouběji (v naději, že vyhrabou mumii) a naleznou něco úžasného - veliký kruh z neznámoho kovu pokrytý symboly - včetně toho nalezeného.
Poté se oba páry zase setkají a dají hlavy dohromady. Napřed připojí nalezené ZPM (ten žlutý válec) k bráně (zjistí, že je to obří kondenzátor - a k čemu jinému se dá obří kondenzátor použít, než k vytvoření červí díry, he?) a tím jí dodají šťávu. Pak zkusí branou otáčet tak, aby zapadlo oněch nalezených šest symbolů - nic. Tak zadají těch šest symbolů a jako sedmý dají onen symbol z náhrobního kamene - zas nic. Teprve pak je napadne připočítat rozpínání vesmíru a hle - v bráně se otevře červí díra.
Tak naši hrdinové rychle poberou nejnutnější vybavení (nějaké ty pizzy a nějaké ty číny... případně KPZ), zavolají šéfovi, že si berou volno, a proskočí skrz. V tom okamžiku se za nimi brána zavře, protože v nalezeném ZPM dojde energie.
Na druhé straně brány se objeví v jakémsi opuštěném Hi-Tech městě, kde bude všechno vypnuté. Najdou tedy zdroj energie toho města a zjistí, že město je poháněno třemi ZPM, které jsou už téměř vybité a rychle se vyvíjejí dál. Zjistí, že důvodem vybíjení je udržování štítu města - celé město totiž bude pod vodou. Tak se urychleně vynoří a nahodí nouzové solární články a posléze i sekundární zdroj energie - reaktor na studenou fůzi (však co - jsou uprostřed oceánu, tak těžké vody mají dostatek). Pomalu a obezřetně zapnou tři nejdůležitější systémy ve městě (počítače, otevírání dvěří a splachování na záchodech).
V centrálním počítači najdou databázi adres pro bránu, ale jen pětimístných - usoudí, že spolu se symbolem výchozího bodu budou tvořit adresy pro pohyb v tamější galaxii. Tak začnou s průzkumem a objeví, že celá galaxie Pegasus je osídlena lidmi, ale že tam je i množství spících Wraithů - u kterých si dají pozor, aby je nevzbudili.
Posléze narazí na vyspělou rasu Asuranů. Ti k nim budou zpočátku přátelští, ale pak se ukáže, že je to jen banda pošahanejch robotů. Karlovi se naštěstí podaří dostat k jejich centrálnímu počítači, se kterého se aktualizuje kód jejich AI. Karel se podívá na zdrojáky jejich programu a řekne: "Kerá lama tohle psala?" a jednoduše jim tam naprogramuje tři robotické zákony Isaaca Asimova.
Tím získají přístup k technologii, prostředkům a pracovní síle Asuranů. Pak už bude hračka zachránit Athosiany, nakopak prdel Wraithům a nakonec i porazit Ori.
Poté se v Atlantis usadí a oba páry si pořídí ony slibované dvě děti (a později každé z nich zase dvě děti, takže počet lidí v každé generaci bude mocnina dvou).