Hlavní navigace

Názor k článku Kouzlo minimalismu potřetí: vývoj her a dem pro slavné ZX Spectrum od Korporátní lopata - To je teda neuvěřitelnej doomsaying :) Je sice...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2023 8:47

    Korporátní lopata

    To je teda neuvěřitelnej doomsaying :) Je sice pravda, že kompiler typicky přistupuje k proměnným na zásobníku pomocí LD r, (ii+NN), což je pomalejší než indexace přes HL, ale na druhou stranu ne vždy se podaří data seřadit tak, aby opravdu stačilo hejbat indexem jen jednou. A HL je jediným plnohodnotným 16-bitovym akumulátorem který máte a někdy je prostě nemožné používat ho jen jako index, takže se musí někam uložit, pak zase obnovit atd.
    V praxi se ruční alokace registrů vyplatí jen u časově kritických části programů, v okamžiku kdy řešíte nějakou logiku a potřebujete struktury bude i ručně psaný assembler vypadat tak, že se podprogramu ("metodě") předá pointer na strukturu v indexovém registru a na členy se přistupuje přes index.
    A časově kritickou části je u Spectra téměř vždy výstup na obrazovku a to je přesně ta věc, na kterou třeba použijete už hotovou knihovnu, která je napsaná v asm.