Hlavní navigace

Názor k článku Legendární školní mikropočítač IQ-151 od I/O - No ještě aby nebyl na vyšší úrovni. :-)...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 4. 2010 0:06

    I/O (neregistrovaný) 147.32.68.---

    No ještě aby nebyl na vyšší úrovni. :-) Na vyšší úrovni oproti r. 1990 by dnes byl, i kdyby bývalo nedošlo k žádnému listopadu 1989, stejně jako byl na vyšší úrovni v roce 1990 oproti roku 1980.
    Rozdíl je v tom, že k tomu reverznímu inženýrství je zapotřebí přeci jen větší fištrón, než když mi někdo dodá suroviny, nářadí a recept. BTW – on se u nás dělá i návrh IO. To zas nechci křivdit. Ale řekl bych, že kdyby ta Tesla po roce 1989 bývala nakoupila ze Západu technologie, které už by ty západní firmy byly ochotny dát z rukou, ty zlaté české ručičky si s tím trochu pohrály a malinko to dotunily (něco ve stylu laseru PALS), tak se ten technologický skluz mohl výrazně zmenšit.
    Přirovnal bych to asi k situaci, kdy naši inženýři museli závodit v běhu s olůvkama v botách. Je jasné, že to byl pro ně nerovný boj a je s podivem, že i tak dokázali držet jakés, takés tempo. Kdo ví, co se mohlo dít, kdyby se jim bývalo místo odstoupení ze závodu prostě jen to olůvko z bot odstranilo.

    Jj, to je fakt – a nejen aut, ale i třeba lokomotiv – tam zas dělali konstrukci podvozků Švýcaři. U té Škodovky vím teda jen o Favoritu – do té doby se to snad dělalo u nás. Ale s Favoritem chtěli prorazit na západní trhy, tak svěřili design samotnému Bertonemu. Škoda jen, že to nakonec nezrealizovali v té podobě, kterou navrhnul (ikdyž pořád lepší, než původní český design Favoritu). Favorit byl údajně i hlavní důvod, proč si ze všech východních automobilek VW vybral právě Škodu.