Testy nabodeníček na Windows jsou prozatím negativní, evidentně se cestou Lua->Löve->(SDL+FreeType) nikde nepřenáší informace o stránce, pouze čistý osmibitový text, tj. znaky s kódy 0–255.
To je pro naše nabodeníčka špatné, protože ve fontech typu OpenType (to jsou AFAIK všechny Vámi zmiňované) jsou v první stránce pouze znaky latinky + akcenty pro západoevropské jazyky, což je vidět i po spuštění následujícího skriptu (nový font se přidá snadno – musí se, abychom to zbytečně nekomplikovali, zkopírovat do adresáře s „hrou“ a změnit řádek s love.graphics.newFont).
Asi (docela jsem si tím jistý :-) by pomohlo použití původních ne-Unicode fontů, například „Arial CE“ apod.
Pokud někdo takový font vlastní (je například ve starých Windows 3.11, snad i v 95kách), může prosím vyzkoušet následující skriptík?:
function load()
local font = love.graphics.newFont(love.default_font, 30)
–local font = love.graphics.newFont(„DejaVuLGCSansMono.ttf“, 30)
– nahradit jméno fontu je „CE“ variantou a odkomentovat
– local font = love.graphics.newFont(„arial.ttf“, 30)
love.graphics.setFont(font);
love.graphics.setColor(200, 200, 200); end
direction = 0
function draw()
love.graphics.setColor(200, 200, 200);
for y = 0, 7 do
local str = ""
for x = 0, 31 do
str = str .. string.char(x+y32)
end
love.graphics.draw(str, 20, 40+y40);
end
love.graphics.setColor(255, 200, 200);
love.graphics.draw(„Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské
ódy…“, 30, 500);
love.graphics.draw(„Press escape to exit.“, 30, 540); end
function keypressed(key)
if key == love.key_escape then
love.system.exit()
end end