Hlavní navigace

Názor k článku Lua + LÖVE: vytvořte si vlastní hru od Pavel Tišnovský - Testy nabodeníček na Windows jsou prozatím negativní, evidentně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 5. 2009 0:03

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    Testy nabodeníček na Windows jsou prozatím negativní, evidentně se cestou Lua->Löve->(SDL+FreeType) nikde nepřenáší informace o stránce, pouze čistý osmibitový text, tj. znaky s kódy 0–255.

    To je pro naše nabodeníčka špatné, protože ve fontech typu OpenType (to jsou AFAIK všechny Vámi zmiňované) jsou v první stránce pouze znaky latinky + akcenty pro západoevropské jazyky, což je vidět i po spuštění následujícího skriptu (nový font se přidá snadno – musí se, abychom to zbytečně nekomplikovali, zkopírovat do adresáře s „hrou“ a změnit řádek s love.graphic­s.newFont).

    Asi (docela jsem si tím jistý :-) by pomohlo použití původních ne-Unicode fontů, například „Arial CE“ apod.

    Pokud někdo takový font vlastní (je například ve starých Windows 3.11, snad i v 95kách), může prosím vyzkoušet následující skriptík?:

    function load()
    local font = love.graphics­.newFont(love­.default_font, 30)
    –local font = love.graphics­.newFont(„Deja­VuLGCSansMono­.ttf“, 30)
    – nahradit jméno fontu je „CE“ variantou a odkomentovat
    – local font = love.graphics­.newFont(„ari­al.ttf“, 30)
    love.graphics­.setFont(font);
    love.graphics­.setColor(200, 200, 200); end

    direction = 0

    function draw()
    love.graphics­.setColor(200, 200, 200);
    for y = 0, 7 do
    local str = ""
    for x = 0, 31 do
    str = str .. string.char(x+y32)
    end
    love.graphics­.draw(str, 20, 40+y
    40);
    end
    love.graphics­.setColor(255, 200, 200);
    love.graphics­.draw(„Příliš žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy…“, 30, 500);
    love.graphics­.draw(„Press escape to exit.“, 30, 540); end

    function keypressed(key)
    if key == love.key_escape then
    love.system.exit()
    end end