Hlavní navigace

Názor k článku Nestandardní textové a grafické režimy karty VGA od Pavel Tišnovský - Jeste si vzpominam na jeden zapeklity problem s tim...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 11. 2009 9:29

    Pavel Tišnovský

    Jeste si vzpominam na jeden zapeklity problem s tim souvisejici – wrapping na konci obrazove pameti.

    Na klasicke VGA sel nastavit pocatek obrazove pameti treba na posledni obrazovky radek (818) a VGA si s tim poradila takto:
    1) vykreslila prvni radek na obrazovce, pixely se nacitaly od odresy 818*320/4 (konec obrazove pameti)
    2) doslo k preteceni citace na zacatek obrazove pameti (0000) a dalsi radky se nacitaly odsud

    Takze se tim dal udelat „nekonecny“ scrolling, pri posunu obrazovky nahoru ci dolu stacilo presunout maximalne 320 bajtu, coz je v porovnani s celou obrazovou pameti skoro nic :-)

    Problem vsak byl v tom, ze karty „VGA compatible“ ve skutecnosti nebyly az tak uplne „VGA compatible“, takze wrapping nedelaly. Bylo to dano napriklad tim, ze mely vice obrazove pameti (Tridenty tusim 1/2 MB atd.), takze jejich citac adres nepretikal 65535->0, ale nekde mnohem vys. Pro me v te dobe neresitelny problem :-(