Hlavní navigace

Názor k článku Grafická knihovna OpenGL (27): TGA od Pavel Tišnovský - Zalezi na tom, co potrebujete delat. Pokud vite,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2004 16:21

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    Zalezi na tom, co potrebujete delat. Pokud vite, na kterych systemech Vas program pobezi, a ze tam libpng je, pouzijte s uspechem PNG. Pokud si tim nejste jisty, musite hodne davat pozor na zavislosti mezi knihovnami. Napriklad libpng myslim vyzaduje i knihovnu pro LZ77 komprimaci apod, takze rozchozeni programu na mnoha pocitacich a systemech bude problematicke.

    Jinak ma PNG pro vetsinu obrazku lepsi kompresi, prece jen RLE pouzite u TGA je docela primitivni. V PNG muzete take pouzivat 16ti bitove barevne slozky, ale to je pro textury zbytecny overkill. Me se na TGA libi predevsim moznost pracovat s grayscale obrazky a 16ti bitovy rezim, tj. 32k barev + pruhlednost.