Hlavní navigace

Názor k článku Grafická knihovna OpenGL (5): transformační matice a lineární transformace od xrubicmaster - A prave proto posun NENI linearni transformace, jenze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2003 20:36

    xrubicmaster (neregistrovaný)

    A prave proto posun NENI linearni transformace, jenze tato veta: "Mezi lineární transformace patří posun, otáčení, změna měřítka a zkosení." z Vaseho clanku tvrdi opak.

    Homogenni souradnice toto resi pridanim dalsiho koordinatu, coz je vlastne rozsireni na ctyrrozmerny prostor, tam se provede nejaka transformace (avsak zase to neni posun) a vhodnou reprezentaci ctyrrozmernych koordinatu v trojrozmernem prostoru se novy vektor jevi posunuty.

    Avsak toto funguje spravne pouze v pripade, kdy (jak jste rekl) je ctvrty koordinat roven 1. Pokud by nebyl (napr. zadanim jine hodnoty pouzitim funkci gl*4*), vektor uz nebude posunuty spravne.