Hlavní navigace

Názor k článku Grafická knihovna OpenGL (8): display-listy od Pavel Tišnovský - Za tu chybu se omlouvám, vycházel jsem ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2003 16:24

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    Za tu chybu se omlouvám, vycházel jsem ze svých starších zdrojáků, kde používám celý font (všech 256 znaků), ale jako příklad se mi tam nechtělo kopírovat zbytečnosti (ksichtíky, řecká písmena, rámečky a rozsypaný čaj), který v BIOSovém fontu na pozicích 0-31 a 128-255 je.

    Display listy opravdu _mohou_ přinášet jisté zdržení při vykreslování, ale tady velmi záleží na použitém grafickém subsystému. Pokud je display list (resp. příkazy v něm) zkompilován a uložen v paměti gfx. subsystému, nemůžete dosáhnout stejné rychlosti pouze voláním příkazů OpenGL.

    V našem případě (pokud tedy bude vše uloženo v gfx. subsystému) jsme pro každý znak ušetřili přenesení pidibitmapy (pěkné slovo) a několika parametrů, protože pro "spuštění" display listu stačí přenést pouze jeden parametr typu int.

    Trošku kuriózní je, že na dnešních kartách je mnohdy výhodnější text vykreslovat pomocí otexturovaných polygonů - což je z hlediska potřebného výkonu opravdu overkill, protože se textury mnohdy rozbalí do interního formátu, takže na jedno písmenko je například potřeba 8x16x32 bitů.

    btw: je to jen shoda jmen, nebo se známe ze FEI?