Hlavní navigace

Názor k článku OpenGL a Direct3D (3) od Mormegil - 1) Platformova nezavislost OGL je naprosto jasnou neoddiskutovatelnou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2004 10:11

    Mormegil (neregistrovaný)

    1) Platformova nezavislost OGL je naprosto jasnou neoddiskutovatelnou vyhodou. Diskutovat se da jenom to, kdo o ni ma a kdo nema zajem. (Jako ze existuje dost vyrobcu her, kterym je uplne jedno, ze to nikde jinde nez na woknech bezet nebude.)
    2) Vesteni z kavove sedliny...
    3) To je samozrejme vec vkusu, ale rozhodne to neni duvod, proc bych volil jedno nebo druhe rozhrani.
    4) "jednoduche veci jako jsou hry" -- LOL, _co_ je tedy slozita vec??
    5) V DX9 taky muzu pouzivat IDirectDraw2.
    6) Mozna ze je delsi. Jenze to je proste architekturou, ve ktere se hledi hlavne na to, aby to bylo rychle na karte (v tomto smyslu to ma zase naopak neco z te RISCove technologie, kdyz uz sem nekdo zavadi podivne metafory), takze se za zakladni povazuji vertex buffery a uzivatelske buffery jsou jenom berlickou atd. Rozhovor s Carmackem je X let stary a kritizoval v nem prvni D3D, ktere bylo jeste mnohem vic low level, posilaly se v nem primo pakety prikazu karte.

    Ad 6) i clanek: Dnesni narocne OGL aplikace (hry) pouzivaji vertex buffery. Tecka. A jejich pouziti je proti DX spis slozitejsi nez jednodussi. Totez o citelnosti: porad porovnavate trivialni OGLske Begin Vertex... End oproti komplexnim DXovym resenim s vertex buffery.