jen bych rad zviditelnil jednu vec, ketra je na dx od microsoftu opravdu nedocena
jak se uz v clanku zminovalo, directx se stale rozsiruje (i kdyz ted je zrovna stop stav - nejspis az do longhornu)
microsoft v podstate nadiktuje vyrobcum grafickych karet standard, ktery chte nechte musi plnit, to vyustilo v boj konkurentu nvdia vs ati
jako vedlejsi efekt mame dneska kazdemu pristupne hardware vybaveni, o kterem se nam pred par lety ani nezdalo
ogl takovy boj (jaky zazivame ted) nikdy nevyvolalo
to me osobne jako obcasnemu hraci opravdu velmi vyhovuje
navic mam osobni zkusenost s programovanim her, musim rict, ze directx je rozhodne lepsi startovaci bod nez kombinace knihoven (at uz platforme nezavislych nebo zavislych) s ogl
proste vezmete jednu dokumentaci a vsechno krasne pochopite a spojite
podle me se dx microsoftu povedl
osobne ocenuji hlavne direct input jako knihovnu na rizeni vsech moznych vstupnich zarizeni (klavesnice, mysi, gamepady, joysticky, pedaly, volanty, pistole, proste cokoliv)
ale rozhodne nechci rozpoutavat flamewar
ogl tu je, pozici ma nezanedbatelnou, jen budoucnost rozhodne kdo bude dominovat
btw. jak se tu nekdo zminoval o tom, ze ps3 bude podporovat ogl, tak nezapomente ze xbox podporuje directx
pokud namitnete, ze penetrace (svetova, u nas navic support xboxu naprosto katastrofalni, coz me osobne jako vlastnikovi xboxu vadi) xboxu je radove o neco nizsi nez ps2 tak vezte, ze vse se muze velice rychle zmenit, zda se ze s pristi verzi udela ms strategicky tah a uvede ji driv nez sony ps3
podle analytiku mu tento krok (spolu s lepsi podporou vyvojaru, lepsi portovatelnosti mezi xbox a pc atd) muze dopomoct k dominanci na trhu s konzolemi, uvidime
a podle dalsich odhadu ma alespon co se tyce her nastavat lehky prechod od pc ke konzolim (zda se ze lide trochu lenivi)
prosim nesrovnavejte to s ceskym trhem, u nas a na balkane samozrejme vsechno funguje jinak :-)