Hlavní navigace

Názor k článku OpenGL a nadstavbová knihovna GLU (8) od Pavel Tisnovsky - Vsechny operace pro praci se souradnym systemem, tj....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 9. 2004 7:49

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Vsechny operace pro praci se souradnym systemem, tj. glLoadIdentity(). glRotate(), glTranslate() a glScale() se aplikuji na vektory a body (tj. vrcholy). V pripade prace s pixmapami se tak pomoci techto operaci meni pouze pocatecni bod vykreslovani (je to bod-vrchol).

    Pixely proudi jinou casti graficke pipeline a nejsou temito operacemi ovlivneny. Pixmapy se take vykresluji ponekud odlisnym zpusobem (po scan-radcich) nez textury, proto se jimi neda rotovat. Pro toto pouzijte textury namapovane na objekt GL_QUAD, stejne jako pro opakovane vykreslovani stejnych rastrovych obrazku (napr. objekty/sprity ve hre nebo casti GUI).

    Pixmapy se hodi "pouze" pro zobrazovani dat, ktere se meni, tj. meni se barvy jednotlivych pixelu. Prikladem muze byt video, ruzne animace (fraktaly, casticove systemy) apod.