Hlavní navigace

Názor k článku Operace s framebufferem na Raspberry Pi (vykreslování do framebufferu) od BENN - Kdysi jsem psal aplikaci s grafikou na framebuffer,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2016 11:14

    BENN (neregistrovaný) ---.vop.rev-fortech.cz

    Kdysi jsem psal aplikaci s grafikou na framebuffer, ale teď už bych tam určitě do systému zakompiloval podporu SDL. Ono už laděni na PC vyžaduje povolit v jádře framebuffer a nespouštět Xka. Měl jsem k dispozici CPU SH4 a 64MB, kdy jsem 50MB potřeboval pro aplikaci zbytek byl pro kernel a initrd. Naštěstí kreslení kreslení základních grafických prvků (čar, kruhů, tlačítek, textových polí atd.) již měl hotovou z jiné jednočipové aplikace.

    Ale když jsem pak zkoušel SDL a pro toto zařízení zkompilovat hru "prdoom", tak jsem zjistil, že framebuffer pomocí ioctl umí nastavovat počátek zobrazení. SDL toto pak využívá pro doublebuffering. Tak jsem doplnil driver o tuto funkcí (samozřejmě na úkor RAM) a rozhodně hra byla rychlejší. Určitě by nebyl problém i plynulého scrollingu. I ffplay pod SDL nebylo video trhaný. Kopírování na SH4 bylo žroutem výkonu.

    Dnešní grafiky umožňují zobrazování vícevrstev a v systému se může objevit několik /dev/fb. Tak není problém, třeba do videa, jinou aplikací jednoduše doplnít nějaké OSD informace. S kapacitou současných embedded zařízení už není problém doplnit grafickou nadstavbu a aplikaci mít v ní.