Hlavní navigace

Názor k článku Pohled pod kapotu JVM – blending a textury s alfa kanálem v knihovně SDLJava od Pavel Tišnovský - Alpha blending ale i bezna interpolace barev -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 2. 2014 22:59

    Pavel Tišnovský

    Alpha blending ale i bezna interpolace barev - to je v RGB prostoru problem vzdycky :-) proto taky nektere akceleratory dokazaly uz davno pracovat s YCbCr.

    Textury nejsou vetsinou ulozeny v sRGB, ale v linearnim RGB, i kdyz OGL >2.x podporuje i sRGB, konkretne GL_SRGB8 (bez alfa kanalu) a GL_SRGB8_ALPHA8 (s alfa kanalem).

    OT: Jinak alpha je vzdycky chapana jako vaha <0, 1> pro blending funkci, neprovadi se s ni zadna gamma korekce ani dalsi operace.

    Pri pouziti shaderu je to jedno, tam se da naprogramovat cokoli, i kdyz namisto 48bitovych integeru bude lepsi pouzit normalni (podporovane) floaty, alespon na soucasnych GPU.