Klíčové systémy letiště jsou prý deset až dvacet let staré. To nevzbuzuje pocit důvěry a bezpečnosti.
Právě naopak, takto bezpečné systémy fungují. Pokud máte certifikovaný a ověřený bezpečný systém, tak tam nemůžete každý měsíc cpát novinky, protože ta certifikace pak trvá několik let. A podmínkou bezpečnosti je, že po prověření a certifikaci už se na ten systém nesáhne!
To máte jako s raketoplány. Byly postavené na technologiích, které byly nové v okamžiku začátku jejich návrhu. Když pak byly po dvaceti letech dotažené do funkčích systémů, tak běhaly na dvacet let zastaralém HW a SW, protože prostě, když jde o kejhák, nelze každý měsíc upgradovat životně důležité systémy a tím riskovat zatažení fatálních chyb.
Ostatně to, jaké je ze selhání těch systémů v Orly haló, ukazuje, že asi těch dvacet až třicet let běhaly bez (větších) problémů. A to naopak svědčí pro jejich mimořádnou důvěryhodnost a bezpečnost.