Hlavní navigace

Názor k článku Práce s poli v programovacím jazyku Rust od pole nebo vektory? - [psal jsem uz rano, ale prispevek asi nekde...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 2. 2017 17:58

    pole nebo vektory? (neregistrovaný)

    [psal jsem uz rano, ale prispevek asi nekde ceka na schvaleni :) takze zkusim znovu]

    Jaka je vlastne vyhoda poli (array) oproti vektorum? Ja zatim vidim jen lepsi kontrolu prekladace a mozna to, ze se pole mohou alokovat na zasobniku a ne na heapu. Ale treba uz udelani pole s ruzne dlouhymi radky asi jednoduse nejde ne? neni tedy lepsi vzdycky pouzit vektory (tam predpokladam stejne rychly pristup, tj. index*sizeof prvek nebo neco podobne efektivniho, zadne prochazeni seznamem). Me vlastne u poli zarazil kod s unsafe, to vypada dost hnusne popravde receno :)

    Pokud to dobre chapu, tak pole ani nejde porovnavat, protoze Eq trait (a dalsi) plati jen pro velikost max. 32 prvku.