Hlavní navigace

Názor k článku Proč nikdy nebudou pro Linux velké hry? Nevyplatí se. od Bilbo - 4 GB lze v 32bit rezimu adresovat pouze teoreticky – v praxi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2010 11:23

    Bilbo (neregistrovaný)

    4 GB lze v 32bit rezimu adresovat pouze teoreticky – v praxi je v 4 GB virtualniho adresoveho prostoru namapovana i pamet jadra (typicky to byva 2 GB userspace, 2 GB jadro, ale muze to byt i 3/1) a zarizeni (napr. videokarty), nvic v te casti kde je userspace jsou namapovane i knihovny. Takze realne je k dispozici pro 32bit aplikace asi tak 1.9 GB. A s tim jak stoupa spotraba pameti nejnovejsich her, tak si myslim, ze to tak do 2–3 let zacne nekterym hram vadit a nedivil bych se, pokud se do te doby objevila narocnejsi hra, ktera na 32 bitech nepujde (treba protoze bude potrebovat 6 GB pameti …)