Hlavní navigace

Názor k článku Procedurální textury a role turbulence od Pavel Tišnovský - No jasne ze jsou delane v POV-Rayi, jsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 6. 2008 18:48

    Pavel Tišnovský
    No jasne ze jsou delane v POV-Rayi, jsou tam prece (v clanku) zdrojaky :-)

    Ale vazne: POV-Ray sam o sobe ma implementovano nekolik typu proceduralnich textur (cca 20, zatim jsme si popsali zhruba pulku), ktere se daji pouzit primo bez nejakych includu - treba "marble" je klicove slovo, ktere POV-Ray zna a umi zpracovat sam o sobe, neni to ani deklarace ani zadne makro. Tyto textury se pomoci turbulence (interne volane funkce DNoise) daji "znahodnit", coz je prave v tomto clanku aspon v zakladech ukazano.

    To co je v include souborech (woods.inc, stones.inc atd.) je uz vhodne zvolena barvova mapa, parametry textury, parametry turbulence a popr. jeste takzvany layering textur (vice textur zobrazenych pres sebe). Zde se jiz jedna o deklarace.

    Jeste je mozne proceduralni texturu vytvorit skutecne pomoci matematickeho vyrazu (taky si to ukazeme), ale to neni pripad onech 15 zakladnich textur - ty je nutne hledat nekde v ceckovych zdrojacich POV-Raye (kdysi davno jsem prave na nich studoval Perlinovu funkci, protoze internet jeste nebyl u nas rozsiren).