Hlavní navigace

Názor k článku Programovací jazyk Ada pro úplné začátečníky od Inkvizitor - OK (uvažuju hlavně Python): není deklarace proměnných - to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 4. 2015 18:20

    Inkvizitor (neregistrovaný) 62.168.12.---

    OK (uvažuju hlavně Python):

    není deklarace proměnných - to je koncept poplatný určité skupině jazyků, každý pochopí hned, když se mu řekne, že než nějakou proměnnou začne používat, musí to v jazyce BŽ napřed nahlásit

    typová kontrola - typová kontrola při kompilaci? v jazyce BŽ není možné všechno strkat kamkoliv, když nadeklarujete typ, musíte ho držet (jasné hned). Navíc v jazyce DŽ není možné stejnému jménu přiřadit jinou hodnotu nikdy!

    předávání parametrů odkazem - u nás jsme všichni odkaz

    case - no to záleží jaké case máme na mysli - v jazyce BŽ je to syntaktický cukr pro if/else, v jazyce DŽ se bavíme o variantách hodnot jedné proměnné, v jazyce FŽ jde o pattern matching, ne, fakt nejde o regexpy

    overloading - nevedeme (dost specifická záležitost, něco jako multimetody v jiných jazycích)

    interface - nepotřebujeme, máme násobnou dědičnost, na rozdíl od jiných...

    funkční multithreading - z hlediska teorie máme, v praxi záleží na okolnostech, umíme ale navíc multiprocessing, asyncio a jiné finty

    Nemá smysl to takto dál pitvat, každopádně i myslím, že je lepší se naučit používat základní datové struktury a koncepty a pak si ukázat, jak to řešit v C (spojový seznam, dynamicky alokované pole, pointerová aritmetika) než se trápit s hello worldem a přemýšlet, proč má main návratovou hodnotu int nebo void, jestli je parametr *arg[] nebo **argv, kde použít printf() a kde puts() atd.

    Nehledě na to, že moderní programovací jazyky přicházejí často s konstrukcemi ve světě C/Pascalu/Ady apod. nevídanými. A mainstream (C#, Java, C++) to nějakým způsobem reflektuje.