Hlavní navigace

Názor k článku Programovací jazyk Lua vestavěný do aplikací od Pavel Tišnovský - Zdravím, těch debugerů je více, některé používají standardní debuging...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 4. 2009 22:23

    Pavel Tišnovský
    Zdravím,

    těch debugerů je více, některé používají standardní debuging interface interpertru, jiné vyžadují úpravu zdrojáků před překladem.

    z non-free je pěkný http://www.unknownworlds.com/decoda (debuger s GUI, vlastně celé IDE, ale jak říkám, not-free, non-cost free)

    potom je zde cmd. line debugger http://luaforge.net/projects/clidebugger/

    nad kterym je postaven http://lua-users.org/wiki/SciteDebug

    taktez lze pouzit http://www.keplerproject.org/remdebug/, ktery je mimochodem i soucasti LuaEclipse (ale pro mnoho programatoru to muze byt kanon na vrabce :-)

    Osobne si ale myslim (ale je to dano tim, ze me aplikace v Lua maji max. par tisic radku, zadne slozitosti), ze nejjednodussi je primo vyuzit debug interface a pres nej si vytahat vsechny relevantni informace a ty logovat (pokud tedy neni zapotrebi interaktivni debuging, potom je lepsi sahnout po hotovem nastroji nebo si nad debug interfacem udelat nejake callbacky).

    V podstate problem muze nastat v pripade, ze se ma soubezne ladit jak ceckovy kod, tak i Lua kod, aby prechod mezi obema castmi byl co nejjednodussi - teoreticky SciteDebug by to resit mohl, ale nemam ho vyzkouseny. Jinak