Hlavní navigace

Názor k článku Programovací jazyky z vývojářského pekla od andy - A k velikosti projektů a ztrácení: teď zrovna...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 5. 2016 1:42

    andy (neregistrovaný)

    A k velikosti projektů a ztrácení: teď zrovna píšu nějaký websocket server, který má teď momentálně pár stovek řádek. Momentálně komunikuje dvěma různými protokoly. Víš jak je super, že ti kompiler nedovolí přiřadit "uuid akce" jako "uuid zprávy" (obojí je UUID, ale stačí tomu dát jiný typ a kompiler se postará), ... víš jak je úžasné, že napíšeš do kódu "decode" a vybere se správná dekódovací funkce dekódující ten typ, který potřebuješ - a ne, že se sekneš a vybereš funkci, která dekóduje něco úplně jiného? Že nemůžeš poslat zprávu kanálem, který je určen pro něco jiného?

    Víš jak je super, že když změníš někde nějaký typ nebo uděláš nějaký větší refactoring, tak ti to při kompilaci napíše, cos všechno rozbil? A ve výsledku nemusíš na spoustu věcí psát testy, protože ti toho spoustu odchytí kompilátor. A to jde udělat i v C++ - nedávno jsem potřeboval upravit aplikaci, aby fungoval na big-endian stroji - jenže se s tím trochu nepočítalo při návrhu. Trocha hraní s typy a kompiler mi přesně řekl, kde musím přidat konverzi.