Lispovské jazyky se používají zejména jako embedded, ale ne nutně v embedded sféře, jestli mi rozumíte.
Příklad: Racket používá herní vývojové studio Naughty Dogs, takže třeba mezi herními recenzenty nejpopulárnější hra tohoto roku, The Last of Us II, má herní logiku naprogramovanou v Racketu (a to se přitom všude uvádí, že Racket FFI je spíše dělaná na volání Céčkovských funkcí - a hle, jde to i obráceně).
Jiný příklad specificky pro Gambit-C je implementace LambdaNative určená speciálně jako multiplatformní jazyk pro tvorbu GUI (viz. http://www.lambdanative.org a příklady tam).
To je podle mně celkem zajímavá možnost vývoje plně multiplatformního GUI (LambdaNative je postavená nad Gambitem a widgety nad OpenGL, takže bude fungovat víceméně všude, Linux, Android, Mac, Win, ...).
Mimochodem, trochu jsem byl rozčarován z výkonu kompilátoru v testu, přitom pro úkony běžící primárně v jednom vlákně by mělo jít o jednu ze dvou nejvýkonnějších implementací (tou druhou je Chez Scheme). Ostatní jsou o minimálně jednu ligu níž - viz. https://ecraven.github.io/r7rs-benchmarks