Názor k článku Recenze Mandrake 9.2 (4) od David Stefka - Ja se tady autora musim jednoznacne zastat -...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

• 12. 11. 2003 14:54

David Stefka (neregistrovaný)

Ja se tady autora musim jednoznacne zastat - jsem celkem hodne zkuseny uzivatel windows (xp) a tedka se ucim pouzivat linux (konkretne mam Mandrake 9.1)

Problemy, ktere autor popisuje (tuhnuti systemu, problemy s kodovanim cestiny) jsem v Linuxu zazil taky. Je fakt, ze Mandrake je dost nestabilni, uz nekolikrat mi vytuhl tak, ze pomohl jen reset na case. To se mi ve winxp opravdu jeste nestalo (respektive stalo, ale to bylo tim, ze mi odesel procesor). System by opravdu mel vydrzet i spatne aplikace a nejaka varianta Task Manageru, kde se da killnout vytuhla aplikace, musi jit spustit VZDY. Kdyz vytuhne aplikace, nesmi s sebou vzit cely system.

K tem titulkum: pokud mam titulky ve formatu cp1250, ulozim je v Kate ve formatu unix nebo unicode a mplayer mi proste to [s s hackem-sorry, mam tu jen anglickou klavesnici] a [z s hackem] zobrazi jako ctverecek, tak to proste nefunguje a neni to jen muj pocit ze to nefunguje. Poustet filmy z prikazove radky je podle me fakt uchylny a pokud uz ma mplayer v sobe volbu kodovani, tak by to melo fungovat.

Nemam zkusenosti s ostatnimi distribucemi, ale pokud se nezatuhavaji tak jako mandrake, tak opravdu mandrake kazi dobre jmeno linuxu.

Jinak asi jsem dost nastval zatvrzely linuxaky, takze muj pohled na Linux: Na to, ze se vsechno vyviji zadarmo, je to proste NADHERA. Na serveru a v nekterych dalsich vecech Linux proste nema konkurenci. Ale na desktopu proste porad vedou windowsy, porad jsou hezci, stabilnejsi a rychlejsi. Doufam ze to Linux dozene.