Je to jedno a totez tema. Konkretni priklad: Styl prace po urednicku provazi organizaci ENISA od pocatku jejiho vzniku, ma to v genech. To se pretavilo do soucasneho obsazeni vedoucich pozic a vykonnostnich meritek teto organizace, coz nasledne ovlivnilo cely tenhle sektor, na ktery prispiva jina vrstva uredniku a ti samozrejme maji moc radi snadno meritelna kriteria. Ostatni se museli prizpusobit, pokud chteji penize z tehoz rozpoctoveho baliku - kdo chce s vlky ziti, musi s nimi vyti. Je to jak bazina, do ktere se muzete jen vic a vic zanorit, ale nejde z toho snadno vybrednout.
Pri vysetrovani leteckych havarii je situace diametralne odlisna, a to nejen v odbornem pristupu. Panuje tam zakladni politicka shoda, nikdo automaticky nehaze veskera UFO a snizenou viditelnost na jeden stat nebo politicky blok. Cybersec urednicke organizace jsou tak diplomaticky "nezkusene", ze nedokazaly za X let nastavit prostredi jednotneho piskoviste, takze proti dusledkum muzou nanejvys jen persistentne bojovat, nikoliv situaci resit.
Z toho plyne to podstatne: v celkove sume stavajici (vladni) cybersec struktury postradaji nejen hard-skills, ale i soft-skills, bez kterych to proste nejde a nepujde.