Odpověď na názor

Odpovídáte na názor k článku Systém maker v programovacím jazyku C3. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.

  • 6. 11. 2025 8:38

    JSH

    Takhle obecný popis ale nestačí pro rozhodnutí, co s tím rozhraním má smysl dělat. Rozhraní v jiných jazycích mají diametrálně odlišné vlastnosti a podle toho se taky používají odlišnými způsoby. Rozhodně netvrdím, že jeden druh je správný nebo lepší.

    Jestli by měla instance prázdného listu desítky nebo stovky bytů není zanedbatelný implementační detail. Vědomé rozhodnutí že volání funkcí bude rychlé a tak dál dělají implementátoři obou jazyků. Jen optimalizují v jiném kontextu.
    V C++ se implementace odvíjí od toho, že rozhraní je třída jako každá jiná. A od toho, že můžu mít pointer na forward deklarovanou třídu, kdy ani nevím jestli má vůbec nejaké virtuální funkce.
    V C# se zase implementace odvíjí třeba od toho, že pokud chci standardní kontejnery, tak musím optimalizovat pro mračna maličkých rozhraní. A že rozhraní není třída, takže se k nim není třeba chovat stejně.