Hlavní navigace

Názor k článku V Česku skončila éra telefonních budek, přestali jsme je používat a dotovat od Miroslav Šilhavý - @Lukas1500 To, že poskytovatel přesune část nákladů na koncového...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 6. 2021 11:02

    Miroslav Šilhavý

    @Lukas1500

    To, že poskytovatel přesune část nákladů na koncového uživatele, dává možnost službě, aby postupně snížila svoji cenu, byla konkurenceschop­nější. Nějakým způsobem se to projeví zpět a pravděpodobně celkově prospěšněji.

    Nechci nikomu kázat, jestli má šetřit po desetikorunách ročně, snažil jsem se poukázat, jak na to většina lidí nahlíží. Tedy, že raději zůstane o hodinu déle v práci, než aby hodinu strávil vymýšlením a realizováním malé úspory.

    U mě ten názor plyne z přesvědčení, že hromadné přerozdělování, byť efektivní, brzdí a komplikuje trh. Daleko raději vidím přímé náklady placené konkrétním zákazníkem. Ostatním zákazníkům to dá zase šanci, že jejich služby nebudou dražší jen kvůli tomu, že se tím křížově financují náklady na služby jiným zákazníkům. Pochopitelně, názor v konkrétní situaci se bude lišit podle toho, jestli zrovna chcete službu u které na jednom čim druhém způsobu vyděláte.