@Lukas1500
To, že poskytovatel přesune část nákladů na koncového uživatele, dává možnost službě, aby postupně snížila svoji cenu, byla konkurenceschopnější. Nějakým způsobem se to projeví zpět a pravděpodobně celkově prospěšněji.
Nechci nikomu kázat, jestli má šetřit po desetikorunách ročně, snažil jsem se poukázat, jak na to většina lidí nahlíží. Tedy, že raději zůstane o hodinu déle v práci, než aby hodinu strávil vymýšlením a realizováním malé úspory.
U mě ten názor plyne z přesvědčení, že hromadné přerozdělování, byť efektivní, brzdí a komplikuje trh. Daleko raději vidím přímé náklady placené konkrétním zákazníkem. Ostatním zákazníkům to dá zase šanci, že jejich služby nebudou dražší jen kvůli tomu, že se tím křížově financují náklady na služby jiným zákazníkům. Pochopitelně, názor v konkrétní situaci se bude lišit podle toho, jestli zrovna chcete službu u které na jednom čim druhém způsobu vyděláte.