Hlavní navigace

Názor k článku VRML: jazyk pro popis virtuální reality od Pavel Tisnovsky - Ovsem ten vyvoj do podobneho stadia pravdepodobne dojde....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 11. 2007 12:09

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)
    Ovsem ten vyvoj do podobneho stadia pravdepodobne dojde. Ta unifikace ve formatech a skriptovacich technologii je snad jasne viditelna. nemyslim si, ze by to zastresovala nejaka komise, protoze by vysledek asi nebyl moc prakticky (staci se podivat na perly, ktere dneska odpadnou napriklad z W3C nebo skupiny pro ISO C++), spis si jedna ci dve firmy prosadi svoje reseni. Osobne mam dojem, ze vysledkem bude nejaky plnohodnotny skriptovatelny 3D engine zabundlovany spolu s hardwarem. Ostatne vyrobci her byli vzdy tlaceni do pouzivani stale rozsahlejsich unifikovanych API, takze proc to nezabalit cele do jednoho rozhrani?

    Ale to se porad bavime o pomerne omezenem pouziti 3D modelu, tj. o hrach. Ovsem 3D je (napriklad v prumyslu) uz nekde jinde, tam jde predevsim o prenos geometrie modelu, jejich hierarchie atd. V prostredich, ktere pouzivaji stejne vypocetni jadro, neni VRML/IGES/blabla az tak potrebne, ale data se prevadi i z jinych vstupnich ci na jina vystupni zarizeni a tam standard proste je zapotrebi.