Hlavní navigace

Názor k článku Vyčistěte si Debian: pryč s nepotřebnými balíčky a dalším nepořádkem od Lael Ophir - V takovém případě by asi stačil ten Resource...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2012 22:43

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    V takovém případě by asi stačil ten Resource Kit - zkuste to. Jinak doporučuji anglickou verzi; česká dost možná ani neexistuje. Proč mršit knížky překladem?

    Pokusy o zotavení z low memory, které jsem viděl já, končily hláškou o nedostatku paměti a zrušené operaci. Aplikace běžely dál (Outlook, Word, Publisher, Exchange, MS SQL Server, Oracle).

    Ano, na Linuxu můžete memory overcommit vypnout. Ale nedoporučuje se to, protože to může velmi rychle vést k nedostatku paměti. Například oblíbená kombinace volání fork/exec vyžaduje spoustu volné paměti. Je za tím chybný návrh POSIX API.

    Auditování má své výhody. Můžete ho používat na FS, Registry i další objekty, a samozřejmě v real time i odloženě. Existují i další velmi zajímavé nástroje: Performance Monitor (v default instalaci), Sysinternals tools...
    http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb545027

    Pokud se vám aplikace sekne při startu, je pro uživatele dost obtížné s tím něco udělat. Pokud aplikace má položku na taskbaru, je nejspíš okno mimo obrazovku (chyba autora aplikace). Stačí aplikaci vybrat, stisknout ALT+Space, M (Move), a pak libovolnou šipkovou klávesu. Uživateli bych doporučil repair instalace (Programs and Features, vybrat program, Repair), což přebuší soubory a nastavení výchozí verzí. Vyplatí se také aplikaci opatchovat, případně reinstalovat. Nic složitějšího běžný domácí self-admin zpravidla nezvládne. Power user může zkontrolovat Application Log, System Log, a případně log aplikace (pokud nějaký píše). Pro admina může být dobré se podívat na debug output pomocí utility Sysinternals DebugView. Pokud se nepodaří takhle najít příčinu, můžete prohledat knowledge base výrobce SW. Můžete také zkusit koukat, kam aplikace sahá (Sysinternals Process Monitor), případně kouknout na thready a handles aplikace (Sysinternals Process Explorer). Já například v jednom případě objevil, že aplikace nemůže najít nějaký COM interface, který je součástí MS knihoven. Z neznámého důvodu chyběla registrace té knihovny - stačilo ji znovu zaregistrovat. No a poslední možností je support výrobce produktu.
    http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896647.aspx

    Pokud nelze spustit další aplikace, pusťte si na začátku práce Performance Monitor, a nechte si ukládat kompletní log (vizte dokumentaci nebo Resource Kit). Až do začne být mrtvé, restartujte, a log si prohlédněte. Mimochodem si můžete nechat automaticky zaznamenávat log při překročení daných parametrů - vytížení CPU, výskyt hlášení v Event Logu, délka diskové fronty atp. Velmi praktické na serverech, když dochází k obtížně reprodukovatelným výpadkům. BTW troubleshootingu Windows se věnuje celá kapitola v Resource Kitu, jsou tam popsané i další techniky.