"Vydavatelé a advokáti rádi popisují copyright jako ,,intelektuální vlastnictví''. Tento termín v sobě nese skrytý předpoklad, že nejpřirozenější způsob o přemýšlení o předmětu kopírování je založen na podobnosti s fyzickými objekty a že o nich máme přemýšlet jako o majetku.
Tato analogie však přehlíží několik podstatných rozdílů mezi materiálními objekty a informacemi: informace může být kopírována a sdílena téměř bez námahy, zatímco materiální objekty ne. Založit svoje smýšlení na této analogii se rovná ignorování těchto rozdílů.
Dokonce i americký právní systém zcela nepřijal tuto analogii, poněvadž nejedná s copyrightem stejně jako s vlastnickými právy na fyzické objekty.
Jestliže se nechcete omezovat tímto způsobem přemýšlení, je nejlepší vyhnout se používání termínu ,,intelektuální vlastnictví'' ve vašich slovech a myšlenkách.
Jiný problém s ,,intelektuálním vlastnictvím'' je ten, že se pokouší zevšeobecňovat několik právních systémů, zahrnujících copyright, patenty a obchodní známky, které jsou mnohem více rozdílné, než podobné. Pokud jste nestudovali právo a nevíte, jak se liší, jejich shrnutí dohromady jistě povede k nekorektnímu zevšeobecňování.
Abyste se vyhnuli zmatku, je nejlepší nehledat alternativní způsoby jak říct ,,intelektuální vlastnictví''. Místo toho raději mluvte o copyrightu, patentech, nebo o jakémkoliv právním termínu na toto téma."